نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که امیدوار است دولت بایدن به توافق هسته‌ای ایران با شرایط قبلی آن باز نگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دنی دانون» نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و مدیر کنونی مجمع جهانی حزب لیکود در مصاحبه اخیر خود با وبگاه «عاروتص‌شوع» درباره توافق هسته‌ای ایران و انتظارات کشورش از «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، در مواجه با این توافق سخن گفت.

او در این گفتگو با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: «امیدواریم بایدن با شرایط قبل به برجام بازنگردد.»

دانون در بخشی از سخنان خود گفت: «ما مشغول انتخابات خود هستیم و آمریکا نیز به انتخابات خود سرگرم است. در همین زمان ایران در حال پیشرفت تسلیحاتی و اتمیست. نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد. ما تمام تلاش خود را برای ممانعت ایران و تحقق جاه‌طلبی‌های هسته‌ای آن خواهیم کرد.»

این مقام ارشد صهیونیست‌ها در پاسخ به سوالی که مجری درباره نگرانی از تعامل دولت بایدن پرسید، گفت: «رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از انتخابات گفته است به برجام باز خواهد گشت. امیدواریم دولت او به توافق برجام با خصوصیت قبلی باز نگردد».

او سپس افزود: «من با همکارانمان در این باره صحبت کردم و آن‌ها از نزدیک درحال بررسی مسائل هستند و سیاست بایدن را پیگیری می‌کنند. امیدواریم بایدن درک کند برجام راه حل نیست و مشکل است.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که جو بایدن هفته جاری در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

البته نتایج جدیدترین نظرسنجی آمریکا نشان می‌دهد مردم آمریکا انتظار بهبود روابط کشورشان با ایران را در دوره ریاست‌جمهوری بایدن ندارند.

این نظرخواهی از سوی «اکونومیست- یوگاو» انجام شده و بیانگر آن است که تنها ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که بایدن روابط کشورشان با ایران را بهتر خواهد کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اسرائیل به زودی نابود خواهد شد انشاالله، ایران هم باید انتقام فخری زاده را بگیرد ولی قبل از آن باید از برجام یکطرفه و بازرسی های جاسوسی آژانس خلاص شود
آخرین اخبار