راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به درخواست‌های ثبتی در فارس

سامانه رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های ثبتی در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به درخواست‌های ثبتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت غیر حضوری این سامانه به نشانی sanad.sabtfars.ir توسط کارشناسان فناوری اطلاعات این اداره کل طراحی و راه اندازی شده است.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه ارائه خدمات غیر حضوری ادارات تابعه ثبتی این اداره کل منطبق با سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، اظهارداشت: هدف از طراحی این سامانه حفظ سلامت شهروندان و امکان ارتباط مستقیم و بر خط مراجعان به صورت غیر حضوری با بخش‌های ارائه خدمت در ادارات ثبت است.

او تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از رایانه شخصی خود، گوشی همراه و یا کافی نت و ورود اطلاعات شخصی و هویتی درخواست خود را ثبت کرده و تمامی مراحل بدون نیاز به حضور متقاضی از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه وی ارسال خواهد شد.

مدیر کل ثبت فارس افزود: پیش از این و در ماه‌های ابتدایی امسال نیز با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعان الکترونیکی شدن استعلامات ادارات امور مالیاتی و شهرداری‌ها از طریق دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارسال و پاسخ نیز به صورت برخط دریافت می‌شد.

هاشمی ادامه داد: به منظور کاهش حجم مراجعات اشخاص به ادارات اجرای اسناد رسمی و دسترسی آسان‌تر به این خدمات، صدور اجراییه برای وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق صورت پذیرفته و تمامی ابلاغیه‌های اجرایی به صورت الکترونیک در حال انجام است.

او تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته متقاضیان استفاده از خدمات ثبتی می‌توانند بدون مراجعه به ادارات با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور ثبتی خویش را پیگیری کرده و ادارات ثبت اسناد و املاک با استفاده از ظزفیت‌های موجود و سامانه‌های طراحی شده ضمن رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان به صورت غیر حضوری صحت و سلامت مردم استان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حل معضلات ثبتی جامعه را فراهم می‌سازند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار