صدور ۱۴۶ هزار سند مالکیت کاداستری در فارس

مديرکل ثبت اسناد و املاک فارس به صدور نزدیک به ۱۴۶ هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای امسال تا کنون در ادارات تابعه ثبتی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: هم اکنون به مدد بهره گیری ادارات تابعه ثبتی این اداره کل از بستر‌های فراهم شده در راستای ارائه خدمات سریع و آسان به متقاضیان، سرعت بخشی به فرایند تعویض اسناد مالکیت در حال انجام است و این فرایند با طراحی و اجرای سامانه‌های برون سپاری بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضیان به ادارات ثبت صورت می‌پذیرد.

 سید مهدی هاشمی با اشاره به صدور نزدیک به ۱۴۶ هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای امسال تا کنون در ادارات تابعه ثبتی این استان، افزود: الزامات قانونی و ضرورت دفاع از مالکیت‌ها ایجاب میکند ضمن بهره گیری از پتانسیل‌های موجود زمینه تسهیل تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری و تسلیم این اسناد به مالکین در حداقل زمان ممکن را فراهم سازیم.

او همچنین محوریت یافتن مبحث کاداستر اراضی ملی را تحولی عظیم و مهم‌ترین عامل در جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی سند دار کردن اراضی ملی و تثبیت حاکمیت دولت بر این اراضی اقدامی ارزشمند و تعیین کننده در قطع دست متصرفان خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای امسال شاهد تلاش‌های بی وقفه کارشناسان کاداستر و نمایندگان ادارات تابعه ثبتی فارس و همسویی با سیاست‌های سازمان ثبت در این زمینه هستیم که ماحصل آن تثبیت نزدیک به ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار هکتار از این اراضی در این مدت بوده است.

او افزود: با این احتساب از ابتدا تا کنون بالغ بر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده است.

هاشمی بیان داشت: در همه حال صیانت از حقوق بیت المال را وظیفه خود دانسته و برنامه داریم با بهره گیری از بستر‌های فراهم گردیده و تعامل بهینه با دیگر ادارات و سازمان‌های مرتبط زمینه اجرای کامل و هر چه مطلوب‌تر قانون جامع حد نگار را میسر کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.