واکنش مسکو به درز گزارش محرمانه آژانس انرژی اتمی درباره ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به درز گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در صفحه توییتر به درز گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

در این پیام توییتری آمده است «بار دیگر یک گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران بلافاصله بعد از توزیع در میان اعضای شورای حکام به رسانه‌ها درز پیدا کرد. سفیر ایران پیشتر در توییتر خود با ارائه پیشنهاد تقویت مکانیسم‌های رازداری واکنش نشان داده است. ایده خوبی است اما آیا سازنده خواهد بود؟»

خبرگزاری رویترز امروز جمعه گزارش داد که ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که ۳ آبشار دیگر از سانتیرفیوژ‌های پیشرفته «IR ۲m» را در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز نصب کند.

به دنبال درز گزارش امروز  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رسانه‌ها در مورد برنامه جمهوری اسلامی ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های جدید در نطنز، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی به آن واکنش نشان داد.

غریب آبادی در توییتی در این خصوص نوشت: گزارش محرمانه امروز آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه‌ها ظاهر شد.

وی افزود: آژانس صرفا در رابطه با به‌روزرسانی تحولات مسئولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین کند.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشور‌های عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکار‌های محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۲:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
مسئولین عزیز زیاد به این سازمان های بین المللی خوشبین نباشید هرکاری از دستشان برآید بر ضد ایران انجام می دهند در نهایت هم ابراز تاسف می کنند دیگه فریب خوردن بس است
آخرین اخبار