۲ هزار و ۵۰۰ معلول در نوبت حمایت بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی مهم ترین عوامل موثر در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه و دوران بیماری خود را طی می کنند، تغذیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن مرادی مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۸درصد از معلولان در استان معادل ۱۴هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند گفت: یکی مهم ترین عوامل موثر در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه و دوران بیماری خود را طی می کنند، تغذیه است و  ۱۸ هزار معلول ناشی از بیماری ها و سوانح و حوادث در کهگیلویه وبویراحمد زندگی می کنند.

محسن مرادی افزود: پرداخت مستمری ماهیانه، کمک هزینه های تحصیلی و درمان، مسکن، اعطای تجهیزات پزشکی و توان بخشی از خدمات بهزیستی به جامعه معلولان استان است.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده معلولان استان پس از تایید کارشناسی در نوبت دریافت خدمات هستند بیان کرد: مسئولان منتظر ارائه مجوز برای قرار دادن آنان زیرپوشش این نهاد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: حدود هزار و۵۰۰ نفر از معلولان استان نیز به دلیل موانع قانونی زیر پوشش حمایت های بهزیستی نیستند.

مرادی نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: نرخ معلولیت در کشور ۱۱ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد هفت تا ۱۰درصد است.

او مناسب سازی معابر و مکان های عمومی را از دغدغه های معلولان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: با وجود انجام اقدام های خوب اما همچنان کاستی هایی وجود دارد.

مرادی نبودن خودپردازهای ویژه را از گلایه های معلولان اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون مناسب سازی استان در شهرستان ها یک دستگاه و در مرکز استان چند دستگاه خودپرداز مختص استفاده معلولان از سوی بانک ها ایجاد می شود.  

۳۴۲ نفر خانواده ۲ معلولی، ۳۷ خانواده سه معلولی، ۱۶ خانواده چهار معلولی و ۹ خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۸۶۷ سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.