اعمال محدودیت‌های متفاوت در شهرستان‌های قرمز و نارنجی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نوع اعمال محدودیت‌های شهرستان‌های استان را به مدت یک هفته دیگر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح جامع محدودیت‌های کرونا که از ابتدای آذر ماه آغاز شده است، نوع اعمال محدودیت‌های شهرستان‌های استان را به مدت یک هفته دیگر اعلام کرد.

او افزود: این محدودیت‌ها در دو شهرستان کیار و سامان که در وضعیت قرمز قرار دارند، از شدت بیشتری برخوردار است به شکلی که گروه‌های شغلی دسته دو، سه و چهار در این شهرستان‌ها تعطیل شده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: ادارات و نهاد‌های ارائه دهنده خدمات ضروری نیز در این دو شهرستان با ۵۰ درصد کارکنان و سایر ادارات با یک سوم کارکنان فعال هستند.

او ادامه داد: تا حد امکان باید از برگزاری مراسم‌های تودیع و معارفه و سایر تجمعات و برنامه‌ها دراین شهرستان‌ها خودداری شود و جلسات مهم و ضروری با حداکثر ۱۵ نفر مجاز به برگزاری است.

شیرانی با بیان اینکه شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و اردل نیز در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفته اند، گفت: فعالیت مشاغل گروه ۲ در این شهرستان‌ها منعی ندارد و تنها مشاغل گروه سه و چهار باید همچنان تعطیل باشد.

او افزود: دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری نیز با دو سوم کارکنان و سایر ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت خود باید فعال باشند و جلسات برگزار شده در این مناطق نیز مجاز به حضور حداکثر ۲۰ نفر است.

شیرانی اضافه کرد: شهرستان‌های کوهرنگ و بن نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری در این شهرستان‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت و سایر ادارات با دو سوم کارکنان فعال هستند و جلسات با حداکثر ۳۰ نفر می‌تواند تشکیل شود و تنها برای گروه‌های شغلی چهار محدودیت فعال اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه محدودیت‌های کرونا از این هفته با نظارت متمرکز و هوشمند همراه می‎شود، خاطرنشان کرد: یکی از این نظارت‌ها بازرسی با اتصال به سامانه وزارت بهداشت در ورودی ادارات و مکان‌های پرتردد است به این ترتیب که افراد مبتلا و مشکوک اجازه ورود به این مراکز را نخواهند داشت و افراد دیگر تنها با ارائه کارت ملی می‌تواند ورود پیدا کنند.

شیرانی همچنین از ممنوعیت ورود همراهان بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی و دانشجویان داوطلب، جایگزین همراهان بیماران شده‌اند از همین رو ورود همراه بیمار به بیمارستان‌ها ممنوع شده است.

او با بیان اینکه تست‌های تشخیص سریع ویروس کرونا از روز شنبه پانزدهم آذرماه در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با استفاده از این تست‌ها می‌توان سریع‌تر به شناسایی بیماران مبتلا و آزمایش اطرافیان آن‌ها پرداخت که در جلوگیری از گسترش ویروس در سطح جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

شیرانی گفت: چنانچه تست فردی مثبت شد علاوه‌بر اینکه آن فرد باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شود بلکه نزدیکانی که در یک هفته گذشته با وی در ارتباط بوده‌اند و فاصله کمتر از یک و نیم متر داشته‌اند، نیز باید قرنطینه شوند.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در استان قرنطینه شوند که چنانچه ۸۰ درصد این برنامه محقق شود می‌توان ظرف دو هفته آینده تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.