دانشجویان فارس پیشتاز راه مهندسی کشور

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس از پیشتازی دانشجویان این استان در طرح جامع راه مهندسی خبرداد و گفت: راه مهندسی تلاش دارد تا دانشگاه را به سوی مسئله محوری هدایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید یوسفی امروز در نشست مجازی با خبرنگاران از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح راه مهندسی فارس در ۱۶ آذر ماه امسال به صورت مجازی خبر داد و گفت: در این مراسم یک هزار نفر از دانشجویان رشته‌های مهندسی استان فارس که در این طرح ثبت نام کرده اند، حضور دارند.

او افزود: مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور و دکتر محمدحسین شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شیراز از سخنران این مراسم هستند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه طرح راه مهندسی مورد استقبال دانشجویان این استان قرار گرفته است، ادامه داد: در ثبت نام اولیه این طرح که اوایل آذر ماه به صورت سراسری در کشور آغاز شد، یک هزار دانشجوی مهندسی استان فارس در این ثبت نام کردند که با این تعداد فارس در رتبه نخست اجرای این طرح قرار گرفته است.

یوسفی بیان کرد: در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاه، اهتمام نداشتن به رفع نیاز‌های کشور و مسئله محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه، منتقل نشدن دید جامع به دانشجویان نسبت به رشته‌های مورد نظر خود از دو منظر سیاستگذاری و فنی و نداشتن شناخت نسبت به فضای فعالیت و شغل آینده خود، از خلاء‌های موجود و نقطه ضعف جدی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه طرح جامع راه مهندسی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های فارس اجرا می‌شود، گفت: این طرح با برگزاری سلسله برنامه‌ها، نشست‌ها، رویداد‌ها و بازدید‌هایی برای دانشجویان به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته در مورد چندین بحث مشخص، تلاش دارد تا دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه مندی نسبت به مسائل کشور، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، تقویت دید جامع و تخصصی آن‌ها نسبت به رشته‌ها و فضای کاری آینده خود هدایت کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: طرح جامع راه مهندسی به دنبال ایجاد دغدغه مندی و انگیزه برای دانشجویان و تزریق امید در دانشگاه‌ها برای ارتقای روحیه «ما می‌توانیم» است که با اقداماتی مانند برگزاری جلسات و نشست‌های مجازی مرتبط هفتگی و ماهانه، بازدید‌های میدانی محدود با رعایت موازین بهداشتی، جلسات پرسش و پاسخ مجازی به همراه مربیان و همیارها، طراحی و چاپ نشریه راه مهندسی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار