مردم توصیه‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند

فرماندار دشتستان گفت: با تلاش‌های ادارات و مردم وضعیت کرونایی شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کرده است، اما مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فتح اله نوروزی فرماندار دشتستان در نشست کمیته مقابله با کرونای شهرستان بیان کرد: برای مقابله با این ویروس، همه نهاد‌ها دولتی و مردمی جانانه تلاش کردند و همچنین همراهی خوب مردم، اصناف، بازاریان باعث شد تا بتوانیم به وضعیت زرد برسیم.

او ادامه داد: باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که این وضعیت پایدار نیست و با ساده‌انگاری و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی امکان ورود به وضعیت نارنجی و قرمز وجود دارد.

۲۸ درصد مرگ‌ومیر کرونایی بوشهر مربوط به دشتستان بوده است

فرماندار دشتستان افزود: از بدو شیوع کرونا تاکنون، سه هزار و ۵۷۳ بیمار کرونایی در شهرستان داشته‌ و ۲۳۵ نفر را نیز از دست داده‌ایم و حدود ۲۸ درصد مرگ‌ومیر کرونایی استان مربوط به دشتستان بوده است.

نوروزی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت محلات در سراسر شهرستان خبر داد و گفت: این طرح را با سه کلیدواژه مراقبت، نظارت و اصل ماجرا یعنی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پرخطر در شهرستان اجرا می‌کنیم.

تشییع جنازه‌هایی که همچنان شلوغند

او، با گلایه از برگزاری مراسم تشییع جنازه خلاف دستورالعمل‌ها در شهرستان عنوان کرد: با وجود تأکیدات مکرر، باز شاهد برگزاری تشییع جنازه‌های شلوغ در شهرستان هستیم که خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی است و از متولیان امر می‌خواهم اقدامات قانونی مصوب شده را در این زمینه با جدیت بیشتری اجرا کنند؛ زیرا سلامت مردم قابل مدارا نیست.


بیشتر بخوانید


فرماندار دشتستان تاکید کرد: باید بدانیم با وجود ورود به وضعیت زرد، همچنان کرونا وجود دارد و اگر دستورهای بهداشتی را جدی نگیریم باید منتظر عواقب ناگوار باشیم.

رئیس شورای سلامت شهرستان دشتستان، رعایت دستورهای بهداشتی را در ادارات و نهاد‌های شهرستان مطلوب عنوان کرد و افزود: امیدواریم در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان با نظارت‌ها بیشتر رعایت ضوابط بهداشتی تقویت شود.

نوروزی گفت: نانوایی‌ها باید مانند قبل همچنان دستورهای بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت قطع سهمیه آرد و برخورد قانونی در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.