کرمانشاه پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای کشت ۳۹۱ هزار هکتار گندم در اراضی استان برنامه ریزی شده که تقریبا معادل پارسال است، گفت : ۲۹۸ هزار هکتار از این سطح به گندم دیم و مابقی به گندم آبی اختصاص دارد.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۶۷ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته، گفت : با پایان فصل کشت، سطح زیر کشت گندم در استان به ۳۹۱ هزار هکتار برنامه ریزی شده خواهد رسید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در زمینه کشت گندم در کشور، افزود: پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور هستیم.

او ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت گندم و معادل ۳۰ درصد کشت گندم استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

او گفت: هم اکنون کشت گندم در مناطق معتدل و سرد استان به اتمام رسیده و تنها کشت در مناطق گرمسیر ادامه دارد که آن هم ظرف یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

هوشیار اشاره‌ای هم به وضعیت خوب بارش‌ها در سال زراعی جاری داشت و گفت: آمار‌های بارندگی حاکی از در پیش بودن سال زراعی خوبی برای استان دارد.

هوشیار ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جدید (ابتدای مهر) تا دهم آذر میزان بارش‌های استان ۱۳۲ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۱.۶ میلیمتر بوده است.

او از کشاورزان گندمکار خواست تا حتما نسبت به بیمه کردن اراضی کشاورزی خود اقدام کنند، چون در صورت بروز خسارت تنها کشاورزانی که اراضی کشاورزی خود را بیمه کرده باشند، مشمول حمایت می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.