نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

پیگیری مجلس برای تسهیل فعالیت در مناطق آزاد

خاندوزی گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی پیگیر رفع موانع و حل مشکلات موجود با هدف تسهیل فعالیت در مناطق آزاد کشور هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی نایب ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در جمع معاونین و برخی از مدیران این سازمان، اظهار کرد: درصورتی‌که فعالیت‌ها در مناطق آزاد به‌گونه‌ای باشد که ضرری برای اقتصاد ملی نداشته باشد به‌ جای ۲۰ سال می‌توان تا ۳۵ سال و بیشتر از آن معافیت مالیاتی برای مناطق آزاد  منظور کرد.

خاندوزی با اعلام اینکه جانمایی مناطق آزاد کشور خوب بوده است، افزود: متأسفانه طراحی داخلی این مناطق با مشکلاتی نظیر حوزه گمرکی و مالیات همراه است و مناطق آزاد باید به‌گونه‌ای می‌بود که تداخلی با حیات شهری مردم پیدا نمی‌کرد و تنها دغدغه مدیران این مناطق هم به حوزه اقتصادی معطوف می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم در ادامه تصریح کرد: اگر طراحی داخلی دقیقی برای اداره مناطق آزاد کشور صورت می‌گرفت بدبینی‌های موجود نسبت به این مناطق هم در بین مردم ایجاد نمی‌شد.

خاندوزی با بیان اینکه یکی از آسیب‌شناسی‌های این دوره مجلس به شرایط کنونی برخی مناطق آزاد که به گستره شهری و روستایی متصل است مربوط می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مناطق آزادی که پس ‌از این قانون ایجاد می‌شوند برای آنکه بتوانند از حداکثر معافیت‌ها و شرایط ویژه برخوردار باشند در یک محدوده محصور و بدون تداخل با حیات شهری و روستایی فعالیت کنند.

نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در حوزه مالیاتی، به دنبال تسهیل برای فعالان مناطق آزاد هستیم و از بررسی پیشنهاد‌هایی نظیر پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ایجاد معاونت مالیات مناطق آزاد در سازمان مالیاتی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام /  ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.