همدلی و مشارکت اجتماعی بهترین روش مبارزه و کنترل بیماری کرونا است

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با مشارکت مردم موارد ابتلا بیماری کرونا قدری کاهش نسبی داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با مشارکت مردم موارد ابتلا بیماری قدری کاهش نسبی داشته است، اما لازم است نحوه زندگی مناسب با بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را طولانی مدت رعایت کنیم.

او گفت : اعلام وضعیت در شهر‌های مختلف به این دلیل است که برای مبارزه با این بیماری یک روی سکه مسئولین و مقامات بهداشتی و روی دیگر آن مردم هستند و لازم است اطلاع‌رسانی طوری باشد که مردم در جریان آخرین وضعیت بیماری باشند.

بیگلری افزود : فاصله بین وضعیت زرد و نارنجی و قرمز بسیار کوتاه است و بیماران مبتلا باید با داشتن مسئولیت اجتماعی خود را قرنطینه کنند.

او افزود : دوره بیماری کرونا بعد از دو الی سه هفته بیماری قابلیت انتقال خود را از دست می‌دهد و فرد با رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند در جامعه حضور یابد.

بیگلری ادامه داد : این علائم برای نوجوانان و جوانان حائز اهمیت است چرا که سالمندان افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند از عوارض بیماری متاثر شود.

او افزود : آنفولانزا و کرونا در فصل سرما گسترش پیدا می‌کند؛ وقتی که از کرونا پیشگیری می‌کنیم در حقیقت از بیماری آنفولانزا نیز پیشگیری کرده‌ایم، آنفولانزا علائمش به صورت ناگهانی بروز می‌کند، اما در کرونا معمولاً علائم تدریجی است، در آنفلوانزا فرد مبتلا علائم آبریزش بینی شدید دارد، اما در کرونا کمتر است.

بیگلری گفت : لازم است در فروشگاه‌ها رعایت فاصله اجتماعی و ایجاد تهویه مناسب در محل صورت گیرد و اینکه از افراد محترمانه تقاضا کنیم که از ماسک استفاده کنند و توقف آن‌ها در مکان‌های سربسته کوتاه مدت باشد.

او گفت : گروه‌های در معرض خطر شامل سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند مانند افراد مبتلا به سرطان ها، دیابت، آسم، بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی، هموفیلی و دیالیزی بیشتر از سایرین در معرض خطر می‌باشند.

بیگلری افزود : این بیماری مزمن و طولانی مدت است و رعایت مسائل بهداشتی باید ادامه پیدا کند و کاهش مدت زمان حضور در مکان‌های سربسته و فروشگاه‌ها بسیار اثربخش است.

او افزود : همدلی و مشارکت اجتماعی بهترین روش مبارزه و کنترل بیماری کرونا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار