نسخ الکترونیک در حوزه سلامت تحول ایجادمی کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت:طرح نسخ الکترونیک جزو بنیادی‌ترین طرح‌ها است که می‌تواند در حوزه سلامت منجر به تحول شود.

‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد به‌نشان ,مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار اجرای طرح نسخ الکترونیک را مهم دانست و گفت:این طرح بخشی از پرونده الکترونیکی است  و اجرای آن بسیار مهم است.

او ادامه داد: یکی از چالش‌های نظام سلامت، مشکلات مربوط به ناهماهنگی‌ها و موازی‌کاری‌ها است و  از لحاط فنی و اقتصادی، پایش و ارزش‌یابی و برای حذف بروکراسی در جامعه ، اجرای این طرح حائز اهمیت است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار تاکیدکرد: با اجرای طرح نسخ الکترونیک هزینه‌های مدیریت و خدمات بیمه‌ای واقعی‌ می‌شود و پزشکان‌ می‌توانند فنی‌ قدم بردارند.

به‌نشان با بیان اینکه در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان بهار زیرساخت‌های لازم اجرای طرح فراهم است وامیدواریم با همت و همکاری پزشکان و مراقبت و نظارت بیمه سلامت این اتفاق مهم بیافتداضافه کرد: در شهرستان بهار دو حوزه دولتی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و حوزه خصوصی مطب‌ها و داروخانه ها نقش مهمی در اجرای طرح نسخ الکترونیکی دارند.

او با اشاره به اینکه کار در حوزه دولتی سطوح مختلفی را  شامل می‌شود که بیمه سلامت آن را ابلاغ کرده است افزود: از سوی این مجموعه مشخص شده که در هر حوزه‌ای چه انتظاراتی وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار با تاکید به اینکه در حوزه دولتی کار بسیار ایده‌آل و استاندارد اتفاق می‌افتد عنوان کرد: در حوزه خصوصی انتظاراتی وجود دارد که واقعیت این است که سرعت اینترنت و کار در برخی جاها کند است.

به نشان اضافه کرد: به هر حال از صنف پزشکان که زیر مجموعه نظام پزشکی هستند انتظار می رود با همکاری سازمان نظام پزشکی طرح را انجام دهندهر چند  همکاران در حوزه خصوصی نیز برای رفع چالش ها و موانع صحبت‌هایی دارند و اغلب از این طرح استقبال خواهند کرد به شرط اینکه موانعی که شاید در گوشه‌ای یا زاویه‌ای پنهان است، رفع شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.