کرونا مانعی برای ازدواج و فرزندآوری نیست

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت آموزش‌های لازم در موضوعات ازدواج و فرزندآوری را به خانوار‌ها و زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، نماینده خانواده به عنوان سفیر سلامت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرد و این آموزش‌ها را به اعضای خانواده خود منتقل می‌کند.

او افزود: اولین نکته در بحث آموزش موضوعات ازدواج و فرزندآوری است و به همین منظور مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست‌های جمعیتی و همچنین برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آموزش‌ها را در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به خانوار‌ها و زوج‌های جوان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا مانعی برای ازدواج و فرزندآوری نیست، ادامه داد: زیرساخت‌های ازدواج کاملاً فراهم است و حتی کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده، ضمن اینکه فرزندآوری هم بدون مشکل در حال انجام است.

احمدیان بیان کرد: تمامی مراکز پاک مراقبت‌های لازم را از مادران باردار دارند و در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار مادر باردار زیر پوشش قرار دارند که تا ۴۳ روز پس از زایمان حمایت می‌شوند؛ همچنین در موضوع ازدواج هم آموزش‌های لازم به بیش از ۱۷۵ هزار زوج متقاضی ازدواج ارائه شده است.

او تصریح کرد: مردم هرگونه مشکلی داشتند می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ در تماس باشند و کد ۹ پاسخگوی مادران باردار است، ضمن اینکه در همین رابطه سامانه ۱۹۰ هم پاسخگو است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای عموم والدین به‌ویژه پدر و مادر‌های دارای فرزند در شرف ازدواج بسته‌های آموزشی در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بارگذاری شده، تأکید کرد: برنامه‌ها در شرایط بحرانی کرونایی به‌صورت آنلاین از طریق فضای مجازی قابل پیگیری است، زیرا در شرایط کنونی امکان آموزش‌های حضوری وجود ندارد.

احمدیان اظهار کرد: طرح هر مسجد یک پایگاه سلامت هم از ۲۰ آبان ماه امسال توسط بسیج جامعه پزشکی به مرحله اجرا در آمده و در این طرح مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسئولیت برنامه‌های حمایت‌محور از خانواده‌ها را برعهده دارد و در خصوص ازدواج، فرزندآوری و زندگی سالم و بی‌دغدغه در ایام بحران کرونا آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.
 
انتها پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
ولی وضعیت بد اقتصادی و درآمد کم مانع بسیار بزرگی برای ازدواج و فرزند آوری می‌باشد.