استاندار گیلان مطرح کرد؛

دوره دانشجویی، سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی

استاندار گیلان دوره دانشجویی را سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی دانست و گفت: از تحقیقات دانشگاهی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان پشتیبانی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان، با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، این روز را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی خواند و گفت: این جنبش به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام‌هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.

او با درود به روان پاک همه شهدای دوران انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانشجو، استادان و همچنین دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از کشور و عزت این سرزمین دفاع کردند، افزود: دوره دانشجویی سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی و منافع ملی است و انتقاد‌های قشر دانشجو که از سر دلسوزی همراه با شجاعت بیان شود؛ نمایانگر راهی است که جامعه را به سمت پیشرفت رهنمون می‌سازد.

استاندار گیلان اظهار داشت: ۱۶ آذر که به اسم دانشجو و روز دانشجو نام گرفته؛ به سبب مقاومت دانشجویانی است که در برابر تعدی و تجاوز به منافع ملت، به پا خاستند و در این میان شهیدانی نیز تقدیم کردند و امروز هم مردم ایران در برابر ظلم مضاعفی که در لباس جنگ اقتصادی نمایان شده، ایستادگی کرده اند و دانشجویان، باید روایتگر این پایمردی باشند.

زارع ضرورت مشارکت همه اقشار تاثیرگذار در توسعه پایدار و اهداف توسعه محور استان را یادآور شد و گفت: بار دیگر از دانشگاهیان و دانشجویان می‌خواهم مطابق با افق ترسیم شده در سند آمایش سرزمینی گیلان، راهکار‌های علمی و عملی ارائه دهند.

او سند آمایش سرزمینی را نقشه راه توسعه استان خواند که بر مبنای توسعه سبز - آبی تدوین شده و از جامعه دانشجویی خواست پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در راستای شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های گیلان انجام دهند.

استاندار گیلان با اشاره به گذشت افزون بر ۹ ماه از شیوع کرونا در ایران و جهان ادامه داد: برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامت مردم و مدیریت شرایط عمومی، تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها، آموزش غیرحضوری دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

او با اشاره به جایگاه آموزش حضوری و تاثیرگذاری بالای آن در علم آموزی تصریح کرد: آموزش مجازی متأثر از شرایط کرونایی، تصمیمی است که مانع از ایجاد توقف در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌شود و لازم است در جهت تعالی‌بخشی آن، نسبت به توسعه زیرساخت‌ها نیز اقدام کرد.

در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مشاور استاندار و همچنین رئیس دانشگاه گیلان حضور داشتند؛ نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان گیلان دیدگاه‌های خود را به صورت شفاف در خصوص به کارگیری نخبگان در بخش مدیریتی استان، ضرورت دوری از تجملات از سوی مدیران استانی، به کارگیری ظرفیت‌های استان در جهت شعار سال و جهش تولید، ضرورت احداث بیمارستان جامع در استان، تکمیل بیمارستان لاکان رشت، لزوم توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی، تجهیز آزمایشگاه دانشگاه پیام نور، توسعه فزون‌تر صادرات از منطقه آزاد انزلی و کمک به دانشجویان در انجام پژوهش‌ها بیان داشتند.

اشتغال جوانان استان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان، رفع مشکلات دانشگاه فنی شرق گیلان، احیای کارخانجات راکد با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حمایت از پروژه‌های علمی و اجرایی شدن نتایج پژوهش‌ها از دیگر مواردی بود که دانشجویان حاضر در این نشست مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.