بیانیه مداخله‌جویانه کانادا درباره انتخابات ونزوئلا

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اعلام کرد انتخابات ۶ دسامبر در ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه کانادا در چارچوب مواضع خصمانه خود در قبال دولت کاراکاس با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود نوشت این کشور نتایج روند انتخابات ۶ دسامبر در ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد. 

در بیانیه وزیر خارجه کانادا در این باره آمده است: انتخابات آزاد و عادلانه تنها در صورت رعایت کامل حقوق دموکراتیک تحقق می‌یابد. ما همچنان خواستار انتقال مسالمت آمیز دموکراتیک و انتخابات آزاد و عادلانه ریاست جمهوری هستیم. 

پیش از این، ساموئل مونکادا، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای به رسمیت شناختن دولت مادورو با انتشار پیامی در توئیتر خود نوشت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به عنوان تنها نماینده قانونی این کشور را برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به رسمیت شناخت.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز دیروز اعلام کرد در صورت پیروزی مخالفان در انتخابات پارلمانی، از قدرت کناره گیری می‌کند. رئیس جمهور ونزوئلا در آخرین موضع گیری نسبت به انتخابات این کشور گفت در صورتی که مخالفان پیروز انتخابات باشند او برای ترک قدرت آماده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار