تولید مازاد بر نیاز ماسک و محلول ضدعفونی کننده در خراسان رضوی

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مشکلی از بابت تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی مورد نیاز در مشهد و خراسان رضوی نداریم و مازاد آن هم به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی مقدم رییس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد گفت:به منظور تولید محلول ضد عفونی با پایه الکل اتیلیک ۷۰ و ۸۳ درصد اکنون چندین کارخانه با مجوز وزارت بهداشت در مشهد فعال هستند.

او از تولید روزانه حدود ۱۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی در مشهد خبر داد و افزود: این محلول‌های ضد عفونی بیشتر در مراکز درمانی و کلینیک‌ها به مصرف می‌رسد.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد ادامه داد: در بخش تولید ماسک اکنون ۳۸ واحد تولیدی مجوز دار و ۱۰۰ واحد تولیدی دیگر در خراسان رضوی ماسک سه لایه را تولید کرده و با قیمت مصوب به فروش می‌رسانند و قیمت پایه ماسک برای مصرف کننده ۱۰ هزار ریال است.
 
مقدم بیان کرد: در حال حاضر در بخش دستکش جراحی با کمبود‌هایی مواجه هستیم، اما در خصوص دستکش‌های پلاستیکی که با قیمت ارزان برای مصارف خانگی استفاده می‌شود، هیچ کمبودی نیست.

او با بیان این که مصرف اکسیژن هم برای بیماران کرونایی در بخش خانگی و بیمارستانی افزایش یافته است تصریح کرد: تمهیداتی برای فعالیت شرکت‌های اکسیژن ساز و تهیه ۲ هزار کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری برای مصارف خانگی در مشهد فراهم شده است.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی مشهد تاکید کرد: دستگاه "ونتیلاتور" یکی از ضرورت‌ها برای کمک به تنفس بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها است که اکنون تولید آن در مشهد و کشور متناسب با نیاز نیست و باید از خارج کشور تأمین شود.
 
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار