واکنش خصمانه دولت ترامپ به انتخابات پارلمانی ونزوئلا

دولت ترامپ سعی کرده است تا با غیر قانونی خواندن انتخابات ونزوئلا مردم این کشور را از حضور در پای صندوق رای منصرف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات آمریکا سعی دارند در چارچوب مواضعی خصمانه با غیر قانونی خواندن انتخابات پارلمان ونزوئلا به ایجاد تنش در میان مردم این کشور بپردازند و آنها را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، مدعی شده انتخابات پارلمانی ونزوئلا متقلبانه است و از شهروندان این کشور خواسته است آن را نپذیرند.

اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم با اقدامی تحریک برانگیز از انجام تعهدات خود برای حمایت از خوان گوایدو، که پس از غیر‌قانونی خواندن پیروزی مادورو در انتخابات  ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت خواند، خبر داد.

اوبرایان در توئیتی از مردم ونزوئلا در داخل و خارج درخواست کرده است تا از طریق همه پرسی به بازگرداندن دموکراسی کمک کنند. توئیت اوبرایان به دنبال ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا آمده که حزب مادورو را  نماینده اراده مردم ونزوئلا ندانسته است.

در پاسخ به بیانیه پمپئو، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، اقدامات کاخ سفید درمقابل دولت ونزوئلا را بی‌اثر دانست.

مردم ونزوئلا  ۲۷۷ نماینده را از بیش از ۱۰۰ حزب سیاسی برای خدمت به دوره‌های ۵ ساله خود در پارلمان انتخاب می‌کنند. رای گیری پارلمانی در حال انجام است. 

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرده است در صورت پیروزی مخالفان در انتخابات پارلمانی، از قدرت کناره گیری می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار