اتمام ۹۰ درصد عملیات بازسازی واحد‌های آسیب دیده زلزله میانه

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: با گذشت حدود ۱۳ ماه از زلزله شهرستان‌های میانه و سراب بیش از ۹۰ درصد از عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی و دامی آسیب دیده به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با گذشت حدود ۱۳ ماه از زلزله شهرستان‌های میانه و سراب بیش از ۹۰ درصد از عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی و دامی آسیب دیده به اتمام رسیده است، گفت: در این زلزله ۶ هزار و ۵۵۲ واحد خسارت دیده بود.

او با اشاره به اینکه در این حادثه یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود گفت: در این مدت ۳ هزار واحد احداث و ۳ هزار و ۵۵۲ واحد شهری و روستایی تعمیر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحد‌های دامی و معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شده و بازسازی واحد‌های دامی با همکاری و توافق با مدیریت جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

باباپور با بیان اینکه در این مدت ۳ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری و ۴ هزار و ۵۷۹ واحد مسکونی و دامی پی کنی شده است، گفت: برای ۴ هزار و ۴۸۳ واحد فونداسیون، ۴ هزار و ۳۴۳ واحد اسکلت و برای ۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی و دامی سقف اجرا شده است.

او گفت: با وجود پرداخت تسهیلات دولتی و کمک بلاعوض، ۱۵ خانوار نیازمند و سالخورده در بخش ترکمنچای میانه به علت نداشتن آورده شخصی نیازمند کمک خیران برای تکمیل واحد‌های خود هستند و در صورت کمک خیران و تامین ۳۰ میلیون تومان برای هر کدام از این واحدها، این واحد‌ها تکمیل و افراد در واحد‌های خود اسکان خواهند یافت.

 زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان‌های سراب و میانه شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار