مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: ۶۵ درصد کرونایی‌های شهرستان اهر در آذر ماه در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اهر به چهار هزار و ۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۶۱۱ نفر از جمعیت شهری و ۴۸۱ نفر از جمعیت روستایی هستند.

او افزود: تاکنون ۱۶۰ نفر از مبتلایان قطعی کرونا در شهرستان اهر جان باخته‌اند که از این آمار ۲۵ نفر مربوط به روستا‌های اهر است.

میرزاپور با بیان اینکه به شدت نگران تجمعات و دورهمی‌های شب یلدا هستیم، گفت: ۶۵ درصد افراد مبتلا به کرونا در دهه اول آذر ماه سابقه حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را داشته‌اند.

او گفت: رعایت فاصله اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات، مراسم، جشن، عزا و تردد بی‌مورد پرهیز کنند؛ برای قطع زنجیره انتقال بیماری عدم تردد، عدم حضور در تجمعات و کاهش تماس‌ها توصیه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به وضعیت شکننده کاهش آمار مبتلایان به کرونا، گفت: استفاده از ماسک در بیرون از منزل، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و عدم حضور در فضا‌های سربسته احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد.

میرزاپور افزود: با توجه به محدودیت‌های ۲ هفته‌ای شرایط چند روز اخیر هم از نظر تعداد مبتلایان و هم از نظر شدت بیماری بهتر شده است، ولی این وضعیت به شدت شکننده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.