عزیزی:

طرح بودجه سنواتی به مجلس ارائه می‌شود/ لزوم تمرکز بر کارآمدی بودجه

نماینده کرمانشاه در مجلس از ارائه طرح بودجه سنواتی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه تلویزیونی یکشنبه ۱۶ آذر پایش بود. او در پاسخ به اینکه کدام یک از قول‌های مجلس یازدهم عملی شده است، گفت: این مساله را می‌توان به ۲ بخش تقسیم‌بندی کرد که نخستین آن، جهش خدمت (مانند ایجاد رفاه و رفع فقر، تامین معیشت و کالا‌های اساسی) و مورد دوم، پیشرفت، توسعه و رفع محرومیت است. کشور ما در نهضت خدمت رسانی و پیشرفت موفقیت‌های چشمگیری مانند هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، مسکن مهر، صندوق شکوفایی نخبگان، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، صندوق توسعه ملی و... داشته است.

او ادامه داد: مجلس نیز تلاش خود را برای جهش خدمتگزاری انجام داده است. یکی از طرح‌های مهم در حوزه معیشت که به دولت ابلاغ شده است و امیدواریم در همین روز‌ها شاهد اجرای آن باشیم، طرح تامین کالا‌های اساسی است. شورای نگهبان و دیوان محاسبات هم محل تأمین منابع این طرح را تأیید کرده‌اند و ظرف همین روز‌های اخیر با توافقات دولت و مجلس ان‌شاءالله اجرا خواهد شد. طرح یاد شده برای ۳ دهک اول ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای ۶۰ میلیون نفر دیگر ۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر پیش‌بینی کرده است و البته علاوه بر طرح هدفمندی یارانه‌هاست.

لزوم سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت استان‌ها

این نماینده مجلس با اشاره به اصل ۲۸ قانون اساسی که داشتن شغل را حق هر ایرانی می‌داند، توضیح داد: ما باید اشتغال پایدار با درآمد مناسب و کافی در همه بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی ایجاد کنیم. در این میان یکی از مهمترین مباحث، سرمایه‌گذاری است که طبق اصل ۴۸ قانون اساسی، در تمامی استان‌ها به فراخور استعداد و ظرفیتشان باید به صورت برابر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. پس درآمد‌های ملی باید به نحو متوازنی توزیع شود که شامل بخش‌های اعتبارات (یعنی همانی که در بودجه پیشبینی و برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر نام آن تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است)، تسهیلات و ایجاد انگیزه با ایجاد مزیت (مثلاً در برخی مناطق معافیت مالیاتی بدهیم، همین کار خود یک سرمایه‌گذاری انگیزشی به شمار می‌رود) هست.


بیشتر بخوانید


ارائه طرح بودجه سنواتی در روزهای آینده

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این روز‌ها مهمترین دستور کار ما طرح بودجه سنواتی است که در همین روز‌های آینده تقدیم مجلس خواهد شد و تمرکزش بر کارآمدی بودجه است. کارآمدی یعنی بتواند در مسائل خدمت و پیشرفت حماسه‌آفرینی کند. تمام همت خود را می‌گذاریم تا استان‌های غیربرخوردار، طعم برخورداری را بچشند. برای نمونه در برخی استان‌ها هنوز مشکل آب وجود دارد. پس بحث آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و پوشش اینترنتی مخصوصاً برای حوزه آموزش اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار دارد. در نتیجه تمرکز بر روی اولویت‌های هر استان قرار خواهد گرفت و پیشرفت عدالت‌محور را مدنظر قرار خواهیم داد. در بحث نهضت خدمت‌رسانی هم تمامی تلاشمان را بر کرامت نیروی انسانی می‌گذراندیم که دیگر خانواده‌های ما دغدغه اشتغال جوانانشان را نداشته باشند.

در بخش ستاد پیگیری موانع تولید برنامه پایش، شفیعی اردکانی متقاضی صدور مجوز کارگاه تولیدی مبلمان در روستای کاکان شهر یاسوج به کارگاهی که با مشورت سازمان امور اراضی خریداری شد اشاره کرد و گفت که این کارگاه نزدیک به ۱۴ سال  متروک است. او ادامه داد: مجوز این زمین قبلاً برای سردخانه‌هایی بوده است که ۶ ماه فعالیت داشته‌اند و بعد از ۶ ماه فعالیت خود را متوقف کردند. اکنون بیش از ۱۴ سال است که این کارگاه متروک شده است. اما پس از تجهیز کارگاه،  سازمان امور اراضی با صدور مجوز مخالفت کرده است!

فرید صیدی‌نژاد، معاون توسعه و سازماندهی امور اراضی کشور درباره این اتفاق توضیح داد: من سابقه این زمین را بررسی کرده‌ام و باید اعلام کنم اراضی ملی که در قالب طرح به صورت اجاره واگذار می‌شود، پس از سال ۸۹ امکان انتقال قطعیشان وجود ندارد.

او درباره امکان عطف بما سبق با توجه به پرداخت بدهی‌ها بیان کرد: نمی‌توان خلاف قواعد و ضوابط و به صورت کدخدامنشی عمل کرد.

در پایان مقرر شد با بررسی مجدد پرونده، این مشکل از دستگاه مربوط مطالبه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار