درخواست مرغداری‌ها برای افزایش قیمت مصوب مرغ

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: مرغداری‌ها از فروش مرغ با قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها خودداری می‌کنند و خواستار افزایش قیمت آن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، زینلی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در نشست کمیته نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی گفت: مرغداری‌ها از فروش مرغ با قیمت مصوب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها امتناع می‌کنند و خواستار افزایش قیمت آن هستند.

وی افزود: در استان قزوین روزانه ۶۰ مجوز خروج مرغ صادر می‌شود که ۲۰ مجوز آن مربوط به این استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه استان‌های قزوین، البرز و تهران بیش از ۳۰ سال است که وابستگی اقتصادی با یکدیگر دارند، گفت: در موضوع تأمین مرغ باید به این سه استان به صورت یکپارچه نگریست.

زینلی خاطرنشان کرد: مجوز جوجه ریزی در کشور کاهش پیدا کرده است و اگر با استان‌های تهران و البرز یکپارچه شویم، مازاد مرغ تولیدی استان قزوین را می‌توان به این دو استان هدایت کرد.

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین هم در این نشست با تأکید بر نظارت بر سیستم توزیع کالا در استان گفت: دستگاه قضایی برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار در کنار دولت است.

وی افزود: اگر کالایی کمیاب شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند و در این بین، هم تولیدکننده نگران هزینه‌های تولید است و هم در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه نوسان موجود در بازار مرغ، کشوری است، خاطرنشان کرد: استان‌های همجوار، به ویژه تهران، در موضوع افزایش قیمت مرغ در استان قزوین مؤثر بودند.

قاسمی تأکید کرد: باید بر روی بازار قزوین، نگاه استانی و فرا استانی داشت.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین، اطلس کالا‌ها می‌تواند شرایط استان قزوین را در عرصه تولید و توزیع نشان دهد تا نظارت‌ها بر روند صحیح تولید و توزیع دقیق‌تر شود.

قاسمی گفت: بخشی از مرغداری‌های استان از نهاده‌های دولتی استفاده می‌کنند و این مرغداری‌ها حق تعیین قیمت برای مرغ را ندارند و باید با نرخ مصوب عرضه شود.

شاپورزاده، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار و ۴۹۶ هزار قطعه مرغ گوشتی در مرغداری‌های استان موجود است که تا پایان سال به پایداری در تولید مرغ و تخم مرغ می‌رسیم.

وی افزود: نهاده مورد نیاز مرغداران شارژ شده است و مرغداری‌های استان نهاده‌های مورد نیاز ماهانه شان را از سامانه نهاده‌ها برطرف کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در تأمین تخم مرغ با قیمت مصوب مشکلی نداریم.

وی افزود: هفته گذشته که استان گیلان خروج مرغ را ممنوع کرد، یک شب در استان قزوین مشکل بوجود آمد و همین امر باعث شد تا مرغداران استان موظف شوند ۳۰ درصد از مرغشان را در استان به فروش برسانند.

شاپورزاده تصریح کرد: از امروز کشتارگاه‌های استان مرغ را با قیمت مصوب به فروش می‌رساند تا مشکلی در قیمت بوجود نیاید.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در بخش نهاده‌های دامی مشکل داریم که دیروز خبر‌های خوبی رسید و سهمیه استان قزوین افزایش یافته و ۳ هزار تن ذرت و هزار تن سویا به استان تعلق گرفته است.

برزگر، معاون بازرگانی سازمان صمت استان نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، روزانه ۷۰ تن مرغ گرم با نرخ ۲۴ تومان در استان توزیع شود.

وی افزود: خروج ۳۰ درصد از مرغ تولیدی استان ممنوع شده است.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت استان، از ابتدای سال، هزار و ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

وی افزود: تا به امروز ۲۸۰ تن گوشت قرمز منجمد هم در استان توزیع شده است.

زکی زاده، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین هم در این نشست گفت: علت عدم جذب سهمیه مرغ منجمد استان در ماه‌های گذشته این بود که اختلاف قیمت بین مرغ گرم و منجمد کم بوده است و مردم تمایل به خرید مرغ گرم دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار