لزوم تامین مرغ مورد نیاز استان قزوین

استاندار در نشست ستاد تنظیم بازار، گفت: ۳۵ درصد مرغ تولیدی باید در استان مصرف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در  نشست ستاد کرونا گفت: دامپزشکی می‌تواند پس از تامین نیاز بازار، اجازه خروج مرغ را بدهد.

او  اضافه کرد : در تامین کالا‌های اساسی مشکلی نداریم، اما از مردم هم انتظار داریم اقلام را به مقدار نیازشان خرید کنند.

لزوم حمایت از تولید کننده در تصمیم گیری‌های ستاد تنظیم بازار هم محور دیگر سخنان آقای جمالی پور بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: ۱۰۰ درصد واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، نهاده‌های مورد نیاز خود را برای دوره جدید پرورش دریافت کرده اند.

خمسه گفت: قرار شد یک سوم کشتار شبانه با قیمت ۲۴ هزار تومان دراستان مصرف شود.

وی افزود: در ۱۵ روز آذر نیز ۲۵۵ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و در خصوص خروج مرغ زنده در استان هم مقرر شد تا زمانی که بازار تعدیل شود از خروج مرغ جلوگیری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد جوجه ریزی مرغداری‌ها گفت: تا نیمه آذرماه، ۹۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است.
رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: مرکز فوریت‌های رسیدگی به شکایات و کنترل بازار پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان صبح امروز با حضور معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری افتتاح شد.

افضلی گفت: این مرکز با هم افزایی و تجمیع امکانات سازمان صمت و اتاق اصناف در جهت پاسخگویی سریع به نیاز جامعه و مردم استان شروع به فعالیت کرده است.

به گفته وی؛ این مرکز دارای ۵ کمیته تخصصی مواد غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم یدکی و مواد پروتئینی است.

رئیس سازمان صمت استان، مشارکت مردمی را یکی از ارکان مهم کنترل بازار دانست و از مردم خواست تخلفات موجود در سطح بازار را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت به گزارشات دریافت شده با حضور بازرسان رسیدگی شود.

افضلی گفت: ۲۲۰ تن مرغ منجمد به استان اختصاص یافته است و روزانه ۳۰ تن آن در بازار توزیع می‌شود.

وی گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۴۵۵ تن مرغ گرم در استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شده است.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در تامین و توزیع کالا‌های اساسی از جمله روغن در استان قزوین وجود ندارد، گفت: طی سه ماهه اخیر ۲ هزار و ۶۵۰ تن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع شده و همچنین ۵۰ تن روغن مایع به واحده‌های صنفی اختصاص یافته است.

افضلی گفت: برای تامین واحد‌های صنعتی و تولیدی استان نیز هزار و ۵۰۰ تن روغن جامد در نظر گرفته شده بود که با رایزنی‌های انجام شده به ۶ هزار و ۷۰۰ تن برای صنعت افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.