حضور دانشگاه الزهرا (س) در میان ۵ دانشگاه برتر کشور

براساس جدیدترین نتایج منتشر شده نظام رتبه‌بندی گرین متریک، دانشگاه الزهرا با ارتقای ۱۰۴ رتبه در جایگاه جهانی، در میان ۵ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس جدیدترین نتایج منتشر شده نظام رتبه‌بندی گرین متریک، دانشگاه الزهرا (س) موفق به کسب رتبه ۲۵۴ جهانی در میان ۹۲۲ دانشگاه شرکت‌کننده در سطح جهان و قرار گرفتن در بین ۵ دانشگاه برتر کشور در میان ۴۱ دانشگاه ایرانی شرکت‌کننده در این رتبه بندی شده است.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه الزهرا (س) با کسب این افتخار، موفق به ۱۰۴ رتبه بهبود در جایگاه جهانی خود، نسبت به سال گذشته شده است. امید است با تحقق اهداف کلان دانشگاه، شاهد ارتقاء روز افزون جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان باشیم.

گفتی است؛ دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است. محور‌های مورد توجه در این نظام رتبه‌بندی شامل: زیر ساخت (۱۵۰۰ امتیاز)، انرژی و تغییرات اقلیمی (۲۱۰۰ امتیاز)، ضایعات و دور ریز (۱۸۰۰ امتیاز)، آب (۱۰۰۰ امتیاز)، حمل و نقل (۱۸۰۰ امتیاز) و آموزش (۱۸۰۰ امتیاز) است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.