تصویب کلیات طرح ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور گفت: کلیات طرح ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه تصویب و بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی محدوده تاریخی شهر ارومیه تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،  سید هادی احمدی روئینی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور امروز در  جلسه شورای ملی بافت تاریخی اظهار کرد: کلیات طرح ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه تصویب و بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی محدوده تاریخی شهر ارومیه تصویب شد.

 او در این جلسه گفت: ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه که طی دو سال گذشته توسط مشاور تهیه و بررسی شده بود و در این جلسه مورد بررسی نهایی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورای ملی بافت تاریخی ضمن تصویب کلیات طرح، اجازه ابلاغ این ضوابط را به مقامات و مدیریت شهری ارومیه صادر کردند و در مواردی نیز خواستار اصلاح برخی جزئیات آن شدند.

روئینی افزود: در مرحله بعد طرح ویژه حفاظت از بافت تاریخی شهر ارومیه با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و جایگزین طرح تفصیلی ارومیه خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تصریح کرد: تا زمان تهیه این طرح ویژه، تمامی استعلامات محدوده تاریخی شهر ارومیه بر مبنای ضوابط ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.