آرامگاه شمس، مهمترین ظرفیت برای توسعه فرهنگی در شهر خوی

شهردار خوی گفت: آرامگاه شمس، مهمترین ظرفیت برای توسعه فرهنگی در شهر خوی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، شهردار خوی در دیدار بافعالین فرهنگی و اجتماعی شهرخوی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت‌های تاریخی این شهر گفت: شهر‌های مختلف تاریخی دارای برند ویژه‌ای جهت معرفی در سطح ملی و فراملی هستند و طبیعتا این برند‌ها جایگاه خاصی در جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم این شهر‌ها دارند.

محرم اکبرزاده شهردار خوی افزود: با توجه به تعدد آثار تاریخی، پیشینه فرهنگی غنی شهر خوی می‌بایست تمام توجه خود و چشم انداز توسعه شهری را برای معرفی این ظرفیت‌های ارزشمند و بر مبنای احیای ماهیت‌های تاریخی خوی تدوین کنیم.

وی اضافه نمود: طی سال‌های اخیر رویکرد شهرداری به سمت و سوی اجرای پروژه‌های کلان و تاثیرگذار در حوزه گردشگری تغییر یافته و در کنار اجرای پروژه‌های فاخر این حوزه همچون اجرای باغ پوریای ولی، ساماندهی و اجرای محوطه سازی شمس، بازسازی و بهینه سازی محوطه آثار تاریخی و تلاش در جهت بازگرداندن این آثار به زندگی روزمره مردم و کمک به احیای هویت تاریخی این آثار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار خوی افزود: بر همین اساس و با توجه به لزوم احیای آثار تاریخی برای حفظ این میراث ارزشمند، بزودی محوطه سازی کلیسای سورپ سرکیس نیز با توجه به طراحی ها‌ی صورت گرفته آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شمس تبریزی در توسعه فرهنگی خوی تاکید کرد: آرامگاه شمس و وجود این شخصیت ارزنده در خوی برند اصلی شهر و مهمترین ظرفیت برای توسعه فرهنگی است.

اکبرزاده تصریح کرد: توسعه اقتصادی شهر بر پایه صنعت توریسم و گردشگری از مهمترین دیدگاه‌ها و مبانی راهبردی است که بر اساس این نگاه جامع، تمام تلاش شهرداری برای ایفای نقش اصلی در امور مربوط به آرامگاه شمس بر اساس نگاه جامعی صورت گرفته و ثبت ملی و جهانی این آرامگاه قطعا تاثیرات بسیار چشمگیری در گردشگری منطقه ایجاد خواهد کرد.

شهردار خوی گفت: درکنار احیای آثار تاریخی موجود، تعریف و اجرای پروژه‌های جدید جاذب گردشگر از مسایل کلان مدیریت شهری بوده و در زیباسازی شهری نیز به موضوع هویت بخشی به فضای شهر بر اساس پیشینه تاریخی توجه ویزه‌ای صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های جاذب گردشگر و فضای شهری جدید اجرای کمربندی ضلع غربی شهر و طراحی آن با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و ارائه طرح‌های مناسب برای استفاده خانواده‌ها و مسافرین در کنار این پروژه عمرانی است و مسیر‌های دسترسی به تپه شهدای مطهر گمنام که خود این پروژه نیز بعنوان پروژه معنوی بسیار ارزشمند مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته از یک سو و دسترسی به باغ تاریخی دلگشا که احیا و احداث این باغ نیز در دست اجراست در این منطقه مسیر گردشگری، رفاهی و تفریحی ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

مهندس اکبرزاده در پایان سخنان خود گفت: مهمترین وظیفه و رسالت اصلی شهرداری ایجاد فضای شهری آرام و مناسب برای شهروندان بوده و امروز این رویکرد با اهمیت دادن به مسایل فرهنگی، گردشگری و عمرانی در کنار یکدیگر شکل گرفته است.

 

انتهای پیام/ی

خوی یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.