اختصاص ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شهربابک به کشت گندم و جو

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک با اشاره به اختصاص هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهربابک به کشت پاییزه گندم و جو گفت: این محصول اواخر خرداد سال آینده برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا منگلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان شهربابک هزار و ۶۰۰ هکتار است، گفت: عمده بذر مصرفی از سوی خود کشاورزان تامین و کشاورزانی که از بذور توزیعی استفاده کرده اند، پس از آماده سازی بستر کاشت با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و دریافت حواله، بذر مورد نیاز خود را از اتحادیه تعاونی روستایی دریافت و اقدام به کاشت بذر کرده اند.

او افزود: در سال زراعی جاری، ۱۴ تن بذر گندم میهن، ارگ و حیدری و ۳ تن بذر جو رقم ماکوئی در بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

منگلی بیان کرد: از آنجایی که کیفیت آرد نانوایی گندم تولید شده در شهرستان به علت شرایط اقلیمی، مساعد بودن آب و هوا از مرغوبیت بالایی برخوردار است، گندم تولیدی به صورت خود مصرفی در شهرستان استفاده می‌شود.

او تصریح کرد: نحوه کشت گندم و جو در این شهرستان به صورت سنتی و نیمه مکانیزه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برای کشت پاییزه این محصول که از مهر ماه تا اواخر آبان ادامه داشت، در هر هکتار ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم بذر مصرف شده است و محصول کشت شده در اواخر خرداد ماه سال آینده برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: گندم و جو ، بذر مرغوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار