شهر جدید سهند در آستانه پیوستن به شبکه جهانی شهر‌های سالم

فرماندار اسکو گفت: ارزیابی نهایی پیوستن شهر جدید سهند به شبکه جهانی شهر‌های سالم از سوی کارشناسان منطقه مدیترانه شرقی این سازمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش  فرماندار اسکو  با اشاره به ارزیابی‌های ابتدایی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در ارتباط با شاخص‌های شهر سالم و جوامع ایمن و اقدامات لازم انجام شده در این راستا در عرصه‌های مختلف شهر جدید سهند در ماه‌های گذشته گفت:مدت ارزیابی نهایی آن چهار روز بوده که کارشناسان دفتر منطقه مدیترانه شرقی این سازمان مستقر در قاهره طی ۲ روز از طریق وبینار (سمینار از طریق وب) و فضای مجازی بخشی از ارزیابی نهایی را انجام دادند و مقرر شد در ۱۲ و ۱۳ آبان نیز با حضور در شهر جدید سهند به صورت میدانی مستندات ارایه شده را ارزیابی کنند.

اوافزود: پس از ارزیابی نهایی، شهر جدید سهند به عنوان نخستین شهر ایرانی به صورت عملی به شبکه جهانی شهر‌های سالم می‌پیوندد و می‌تواند در قالب دانشگاه شهر سالم به الگویی برای پیوستن سایر شهر‌های کشور و منطقه مدیترانه شرقی که آماده پیمودن راه برای ارتقای سلامت و آگاهی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه هستند، به این شبکه باشد.

او با بیان اینکه فرایند پیوستن شهر جدید سهند به شبکه جهانی شهر‌های سالم در سال ۹۵ پس از قرار گرفتن این شهر جزو شهر‌های ایمن کلید خورد، گفت: این روند با توسعه شاخص‌های سلامت در ابعاد مختلف بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این شهر با همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی میسر شده است.

فرمانداراسکو با تاکید بر اینکه شهر سالم مبتنی بر مردم است ادامه داد: در تمام شاخص‌های سلامت در این شهر جایگاه ویژه‌ای برای مردم و سازمان‌های مردم نهاد در نظر گرفته شده است به طوری که در این مدت تعداد سمن‌ها در شهر جدید سهند به بیش از ۲ برابر رسیده است.

رضی منش با اشاره به اینکه تمام پروژه‌ها در این شهر دارای پیوست سلامت هستند یادآوری کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند پیوست سلامت را در اجرای پروژه‌ها لحاظ کنند و ایجاد تعهد در بین مردم از جمله وظایف ۵ کمیته تخصصی شهر سالم سهند است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار