سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ آذر

بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۱۹ آذر ماه) بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای بورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ آذر

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ آذر

فلزات اساسی امروز معاملات خود را نسبتا پر تقاضا آغاز کردند. فملی٬ فولاد٬ ذوب٬ فخوز٬ فسرب و فولای از جمله نماد‌های مثبت و متعادل گروه اند.وتوکا٬ فنوال٬ فمراد٬ فنورد٬ فپنتا٬ فرآور و فسازان نما‌های مورد توجه گروه اند. فوکا پر عرضه داد و ستد می‌شود.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا با رشد بیش از ۱ درصد در قیمت ۳۳۲ تومان داد و ستد می‌شود. حجم معاملات در این نماد بیش از ۷۸ میلیون سهم است. خودرو در محدوده مثبت ۲ درصد قرار دارد. خگستر در قیمت ۵۱۳ تومان دنبال می‌شود.

خودرویی‌ها نیز معاملاتی مثبت را تجربه می‌کنند. خودرو٬ خگستر٬ خساپا٬ خزامیا٬ خپارس٬ خبهمن٬ خمحرکه و #خاذین از جمله نماد‌های متعادل و مثبت گروه اند. خزر٬ خشرق٬ خنصیر٬ ختراک٬ خفنر و خموتور با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند.

رشد ۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، وتجارت و شتران بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد در قیمت ۱۴۴۴ تومان در حال داد و ستد است. فملی در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت دنبال می‌شود. ذوب رشد حدود ۱ درصد دارد و در قیمت ۵۵۶ تومان معامله می‌شود.

در گروه فرآورده‌های نفتی:

شپنا در قیمت ۱۷۵۶ تومان با افت بیش از ۲ درصد دنبال می‌شود.

شبندر و شبریز با نوسانات منفی همراه هستند.

شتران با افت حدود ۲ درصدی در قیمت ۱۳۷۸ تومان معامله می‌شود.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ آذر

بورس امروز بر اساس ارزش معاملات/سبزپوشی شاخص کل و هم وزن در ابتدای معاملات

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد پنج هزار و ۵۰۰هزار واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳هزار واحد قرار گرفت همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۵۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۲۲میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند. نماد‌های فملی، شستا و امین در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های بپیوند، وسپهر و وپویا در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش بیش از ۷۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود دو هزار و ۵۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید چخزر، خودکفا و شکبیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۲۳۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش فوکا، گشان وفاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود هزار و ۹۰میلیارد تومان (۳۳درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۶۵۵میلیارد تومان (۸۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷۳نماد و حجم صف‌های فروش در ۷نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۴۲.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از ۳۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۲۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۱۱۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۶درصد از چهار هزار و ۱۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۱۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۸هزار و ۱۹۵میلیارد تومان خواهد رسید.

معاملات گروه بیمه پرتقاضا و سبزپوش دنبال می‌شود. شاهد صف خرید سنگین وسپهر هستیم.

بازار همچنان با عرضه دنبال می‌شود که این روند طی نیمه دوم نیز تشدید شده است.

شاخص کل بورس تهران که در دقایق ابتدایی روز جاری توانست رشد بیش از ۷۵۰۰ واحد را به ثبت برساند، با شروع نیمه دوم قرمز پوش شد به طوری که در این دقایق شاهد افت ۳۴۰۰ واحدی این شاخص هستیم.

شاخص هم وزن، اما همچنان سبز پوش می‌تازد.

قدرت نمایی خریداران در نماد‌های کوچک موجب شده تا نظاره گر رشد بیش از ۵ هزار واحدی این نماگر باشیم.

شاهد افزایش تقاضا در نماد ذوب هستیم. نماد مذکور با رشد بیش از ۳ درصدی در قیمت ۵۶۹ تومان قرار گرفت.

پترول آماده تشکیل صف خرید می‌شود.

در ساعت ۱۱:۴۵ شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم.

موج تقاضا در گروه برقی‌ها نماد بجهرم در سقف قیمتی روزانه با تشکیل صف خرید ۴۲ میلیونی همراه کرده است.بپیوند رشد بیش از ۲ درصد دارد و در قیمت ۳۴۷۲ تومان داد و ستد می‌شود.دماوند در قیمت ۷۷۴۰ تومان رشد ۲ درصد دارد.

افزایش تقاضا در فلزات اساسی ها، فملی را به مدار مثبت بازگرداند. فولاد با رشد بیش از ۲ درصدی قیمت همراه است.

حقیقی‌ها تا ساعت ۱۲ و ۳۰دقیقه حدود ۶۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۶۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۱درصد یعنی هزار و ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد حفاری، ودی و کرمان لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وتجارت، شستا و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت حفاری شمال معادل ۶۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری ۱۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۶۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار