بن سلمان صدور حکم ترور مخالف خود در کانادا را رد کرد

وکلای ولیعهد عربستان صدور حکم ترور یک مقام سابق اطلاعاتی این کشور از سوی او را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وکلای ولیعهد عربستان اعزام تیم ترور به کانادا برای کشتن یک سعودی متهم به جاسوسی را رد کردند.

وکلای محمد بن سلمان روز دوشنبه با طرح رد دادخوست علیه موکل خود اعلام کردند هیچ ادله‌ای در اثبات صدور دستور ترور سعد الجابری، مقام سابق اطلاعاتی عربستان وجود ندارد و ولیعهد از مصونیت برخودار است.

در ماه اوت دادخواستی علیه ولیعهد عربستان به نمایندگی از الجابری، دستیار سابق محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی در ۱۰۶ صفحه تنظیم شد. در بخشی از این دادخواست متذکر می‌شود که نقشه اعضای گروه موسوم به «ببر» برای ترور الجابری با رسیدن آن‌ها به مرز کانادا، توسط نیرو‌های امنیتی خنثی شد. با این حال اتکا وکلای بن سلمان به مصونیت ولیعهد عربستان به پرونده‌های علیه خود در آمریکاست.

الجابری پیشتر مدعی شده بود که در زمان دستیاری ولیعهد سابق به اطلاعاتی دست یافته که می‌تواند خطری برای بن سلمان باشد و همین امر انگیزه ولیعهد عربستان برای طرح ریزی ترور او را بیشتر کرده است. الجابری می‌گوید گروه موسوم به ببر ۱۳ روز پس از همدستی در قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول قصد ترور وی را داشتند.

افسر اطلاعاتی سابق عربستان که پیشتر به کانادا متواری شد، بارها مدعی شده محمد بن سلمان برنامه ترور او را در نظر دارد. دولت ریاض در ماه مارس نیز یکی از برادران الجابری را بازداشت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار