محسوس‌ترین اثر دو‌هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در کنگاور

فرماندار کنگاور از وضعیت قرمز به نارنجی رسیدن را محسوس‌ترین اثر دو‌هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی دانست و گفت : این اثر در صورت تغییر شرایط شهرستان و عدم رعایت مجدد، به قرمز برخواهد گشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد الماسی فرماندار کنگاور در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان کنگاور، گفت : با ابلاغ طرح ملی مدیریت کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوع محله و خانواده محور به نام سردار سلیمانی در شهرستان نیز با تعیین کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه‌ها، اجرایی شد.

او به نظارت و پیگیری مستمر بر محدودیت‌های ابلاغی اشاره کرد و گفت : ابتدا شهرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز بود که با اعلام محدودیت‌ها اصناف در گروه دوم، سوم و چهارم تعطیل شدند.

فرماندار کنگاور از وضعیت قرمز به نارنجی رسیدن را محسوس‌ترین اثر دو‌هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی دانست و افزود: با همکاری خوب مردم فهیم شهرستان و اصناف شرایط تغییر کرد و از قرمز به نارنجی رسیدیم که باید توجه کنیم این موارد در صورت تغییر شرایط شهرستان و عدم رعایت مجدد به قرمز برخواهد گشت.

او حضور نیافتن در مراسمات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به عنوان عوامل کمک کنند در کنترل کرونا عنوان کرد و گفت: با رعایت خوب دستورالعمل های بهداشتی، از شرایط نارنجی به زرد و سفید خواهیم رسید.

الماسی همراهی مردم طرح محله به محله را خوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از مردم شهرستان و دستگاه و ارگان‌های دولتی پروتکل‌ها را رعایت کردند و محدودیت‌ها را پذیرفته‌اند به طوریکه نتیجه آن در کاهش آمار بستری‌های بیمارستان شهید چمران از ۶۰ نفر به زیر ۲۰ نفر کاملا مشهود است.

او بر پیگیری محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حساسیت خاصی تاکید کرد و گفت: همانطور که شهروندان طی دوسه هفته گذشته همراهی و همکاری خوبی داشتند انتظار ادامه این روند را داریم، چون که به نفع مردم است در صورت رعایت نکردن محدودیت‌ها دوباره برمی‌گردد که در قالب آن اصناف تعطیل می‌شوند و از نظر اقتصادی به خیلی از افراد در این شرایط فشار می‌آید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.