نبود استادکار ماهر و کارگر متخصص از مهمترین مشکلات مجموعه کسب‌‎وکار

یک کارآفرین حوزه چرم گفت: نبود استادکار ماهر و کارگر متخصص در رسته‌های شغلی مختلف از مهمترین مشکلات مجموعه کسب و کار امروز جامعه ما به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد گازرانی با ۲۸ سال سابقه کار در حوزه کیف و کفش چرم با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی اظهار کرد: طی مدت ۲۸ سال سابقه کار در حوزه چرم و تولید کیف و کفش چرم اشتغال پایدار خوبی برای افراد مشغول در کارگاه تولیدی بنده برای ۹۰ نفر ایجاد شده بود که متأسفانه به علت شیوع کرونا، نوسانات قیمت ارز و نیز تورم قیمت مواد اولیه به ناچار مجبور به تعدیل نیرو شدیم.

او با بیان اینکه فعالیت در حوزه صنعت چرم اشتغال بسیار خوبی بوده و با کمترین هزینه می‌توان اشتغال در این رابطه را آغاز کرد، افزود: در حال حاضر ۲۲ نفر به صورت مستقیم در کارگاه تولید کیف و کفش چرم بنده مشغول به فعالیت هستند و تولیدات این کارگاه در بحث بازاریابی علاوه بر ارسال به اکثر استان‌های کشور به مناطقی چون ارمنستان، افغانستان، عراق، ترکیه و ... نیز صادر می‌شود.

گازرانی با اشاره به اینکه طی ۲۸ سال گذشته هر چه در این صنعت فعالیت داشته ایم متأسفانه طی یک سال گذشته شیوع کرونا، تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی، نوسانات قیمت ارز و نیز گرانی و تورم مواد اولیه موجب خسارت و متضرر شدن بالایی به کارگاه ما و نیز دیگر افراد فعالیت کننده در حوزه چرم شد، تصریح کرد: در رابطه با تسهیلات کرونایی به علت کاغذ بازی‌های بسیار در پرداخت تسهیلات نسبت به اخذ تسهیلات کرونایی اقدام نکرده ام.

او با بیان اینکه تاکنون از هیچ تسهیلات یارانه ای و تبصره ای برای کارگاه تولیدی خود استفاده نکرده ام، خاطر نشان کرد: در بحث تسهیلات از بانک های خصوصی با نرخ سود بالا چند مورد به ناچار برای کارگاه خود استفاده داشته ایم.

گازرانی در ادامه یکی از راه‌های موفقیت جوانان در کسب و کار را مهارت آموزی عنوان کرد و یادآور شد: به جوانان توصیه دارم مدرک گرا و پشت میزنشین نباشند چرا که باید به این حقیقت رسیده باشند که ظرفیت مشاغل ادارای محدود بوده و در کنار تحصیلات دانشگاهی امروز باید همه جوانان و دانشجویان بر حسب نوع علاقه خود نسبت به مهارت آموزی نیز اقدام کنند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه باید برای مهارت آموزی وقت گذاشت و تجربه کسب کرد، گفت: افرادی که از دستگاه‌های مختلف دارای گواهینامه مهارت هستند به صورت تئوری این نوع از گواهینامه‌ها را کسب کرده اند و وقتی برای اشتغال به ما مراجعه می‌کنند، تجربه کار ندارند و در کارگاه به صورت مستقیم آموزش نیز ارائه داده می‌شود.

گازرانی آموزش و مهارت آموزی را یکی از راه‌های موفقیت در کسب و کار دانست و خاطر نشان کرد: نبود استادکار ماهر و کارگر متخصص در رسته‌های شغلی مختلف از مهمترین مشکلات مجموعه کسب و کار امروز جامعه ما به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح کشور از نقش مؤثری در مهارت آموزی تجربی جوانان برخوردارند، افزود: جوانان با آموزش‌های تجربی و مهارت آموزی در زمینه رشته مورد علاقه خود در کنار تحصیلات دانشگاهی به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شده و تنها به مشاغل پشت میزنشینی چشم ندوزند و با استفاده از مهارت و تجارب و تسهیلات در کنار یکدیگر در حوزه کسب و کار خود خوش بدرخشند.

این کارآفرین همچنین با اشاره به شرایط موجود کسادی بازار صنعت چرم گفت: در چنین شرایطی همه ما از دستگاه‌های اداری از مردم و مسئولان دست در دست هم باید تلاش کرده و بر مشکلات غلبه کنیم چرا که با گلایه مندی کاری را از پیش نخواهیم برد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.