اجرای طرح یاری گران زندگی در مدارس چهارمحال و بختیاری

سال تحصیلی گذشته طرح یاری گران زندگی یا خود مراقبتی در ۵۰ درصد از مدارس استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته طرح یاری گران زندگی یا خودمراقبتی در ۵۰ درصد از مدارس استان اجرا شد گفت: این طرح در سه دوره تحصیلی پیاده شد و برنامه امسال، اجرای آن در ۶۰ درصد از مدارس استان است.

او افزود: این مهارت‌ها شامل مهارت نه گفتن، کنترل خشم، مهارت خودآگاهی، مدیریت استرس و ... است که پارسال به صورت فعالیت‌های عملکردی در اختیار تک‌تک دانش آموزان قرار داده شد و معلم در حدود ۲۰ دقیقه این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان ارائه می‌داد.


بیشتر بخوانید


اعرابی اضافه کرد: معلمان و مربیانی که در رشته‌هایی مانند روان شناسی، علوم تربیتی و ... تدریس دارند، طی چندین روز آموزش‌های لازم را کسب کرده و کتابچه‌های کاری را در کلاس معرفی می‌کردند.

او با بیان اینکه آموزش برنامه‌های خودمراقبتی در مدارس به نوعی دانش‌آموز محور است ادامه داد: این نوع یادگیری ماندگار است چرا که سخنرانی معلم محور دیگر جواب گو نبوده و دانش‌آموز باید آن مهارت زندگی را کسب کرده و بتواند در برابر درخواست‌های نامتعارف پاسخ منفی بدهد.

اعرابی با بیان اینکه برنامه خودمراقبتی یک فعالیت آموزشی است گفت: قبل از کرونا کتابچه کار در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر فایل‌های پی دی اف در اختیار مربیان و معلمان قرار گرفته و از طریق شبکه ملی شاد برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود

او با بیان اینکه تمامی معلمان مدارس برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دوره‌های ضمن خدمت آموزش دیده اند افزود: معلمان واحد‌های روانشناسی را در دانشگاه فرهنگیان طی کرده اند و آموزش مهارت‌های فردی به دانش‌آموزان تنها مختص مشاوران و حوزه‌های مربوطه نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار