جدیدترین مدل eSprinter سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی می آید

شرکت مرسدس بنز در نظر دارد برای رقابت با فورد ون های الکتریکی خود را با قدرتی بیشتر به دست خریداران برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اتومبیل‌های شاسی بلند و مدل‌های خانوادگی لوکس تنها خودروهای شرکت مرسدس بنز نیستند که به صورت الکتریکی نیز تولید می‌شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نسل آینده خودروهای Mercedes Benz Sprinter از مدل‌های جدید eSprinter برخوردار خواهند شد و این بار شرکت سازنده قصد دارد پلتفرم الکتریکی متفاوتی را در اتومبیل‌های مذکور قرار دهد.

مدل کنونی eSprinter تنها در اروپا به صورت اختصاصی و محدود عرضه می‌شود. موتور این خودروها با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار به دست خریداران می‌رسد و مدل‌های eSprinter از قدرت رانش چرخ‌های جلو برخوردارند و بسته باطری آن‌ها قدرتی مطابق با ۳۵ الی ۴۷ کیلووات بر ساعت دارد. همان‌طور که مشخص است قدرت این ون‌های الکتریکی بسته به مدل‌ها و قابلیت‌ها تفاوت دارد.

تغییرات ایجاد شده در جدیدترین مدل eSprinter


بیشتر بخوانید


تغییرات ایجاد شده در جدیدترین مدل eSprinter

طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت مرسدس بنز در نظر دارد نسل جدید ون‌های الکتریکی خود را بر پایه پلتفرمی مدولار طراحی کند و باطری‌های را در قسمت کف اتومبیل قرار دهد. این خودروها با سه مدل باطری متفاوت عرضه می‌شوند که بر روی مواردی همچون قدرت پیمایش، قابلیت‌ها و قیمت آن‌ها تاثیر دارد. در نمونه‌های جدید eSprinter، سیستم شارژ خودرو در بخش جلویی قرار دارد در حالی که موتور و محرک اتومبیل در بخش عقب پیکربندی شده‌اند.

تغییرات ایجاد شده در جدیدترین مدل eSprinter

همچنین شرکت مرسدس بنز در نظر دارد ون‌های جدید خود را به صورتی گسترده‌تر عرضه کند و آن‌ها را تنها در بازار اروپا قرار ندهد. مدل‌های جدید eSprinter قرار شده در بازارهای آمریکا و کانادا نیز نقش داشته باشند اما همچنان زمان عرضه از آن‌ها مشخص نشده است. با توجه به آن که شرکت فورد در نظر دارد E Transit را در سال ۲۰۲۲ معرفی کند، پیش‌بینی می‌شود مرسدس بنز نیز برای رقابت با این مجموعه اتومبیل خود را در همان سال به بازار جهانی بفرستد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار