افزایش سن برابر است با کاهش شانس فرزند آوری

رئیس بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان فاطمیه گفت: میزان باروری زنان از ۳۰ سالگی با شیب ملایم و از ۳۵ سالگی با شیب تند کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عطیه صفی زاده، رئیس بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان فاطمیه با بیان اینکه ناباروری همیشه به معنای عقیم بودن یا ناتوانی دائمی در بچه‌دار شدن نیست گفت:در ایران حدود ۲۰ درصد از زوج‌ها نابارور هستند، اما درصد بسیار کمی از آن‌ها به‌طور کل نمی‌توانند صاحب فرزند شوند.

صفی زاده بیان کرد: انجام معاینات پیش از بارداری می‌تواند به زوج‌ها برای مشخص شدن وضعیت باروری آن‌ها پیش از اقدام به بارداری کمک کند. در این صورت اگر مشکلی وجود داشته باشد، زودتر از آن باخبر می‌شوند و درمان مناسب را برای بهبود باروری و افزایش شانس بارداری و داشتن فرزندی سالم دریافت می‌کنند.

رئیس بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان فاطمیه ادامه داد:ازدواج دیرهنگام و تغییر نگرش زوجین نسبت به مسئله فرزندآوری یکی از علل اصلی ناباروری در سال‌های اخیر است.

صفی زاده بیان کرد: درحال حاضر مشکلاتی همچون بیکاری، گرانی، رسوم دست‌وپا گیر، بالا رفتن توقعات در شروع زندگی، منجر به عدم تمایل جوانان برای ازدواج و فرزندآوری در سنین مناسب شده است که این مسئله منجر به از دست دادن فرصت و سال‌های طلایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه افزایش سن شانس فرزندآوری کاهش می‌یابدگفت: زوجینی که هنگام مراجعه بالای ۳۵ سال دارند، باید هرچه زودتر برای اطلاع از شرایط خود از مراکز درمانی مشاوره دریافت کنند تا درصورت لزوم اقدام به‌هنگام صورت گیرد.

او افزود: فریز تخمک و اسپرم و ارائه خدمات به بیماران سرطانی، مشاوره روان پزشکی، مشاور ارولوژی و اعمال جراحی ناباروری مردان از جمله خدماتی است که بخش زنان و زایمان و نازایی بیمارستان فاطمیه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۲ دی ۱۳۹۹
جوانان به علت مشکلات اقتصادی توان ازدواج ندارند