اخراج دو دیپلمات روس از هلند به اتهام جاسوسی

هلند روز پنج‌شنبه دستور اخراج دو دیپلمات روس از این کشور به اتهام جاسوسی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند امروز (پنج‌شنبه) از اخراج دو دیپلمات روس از این کشور به اتهام جاسوسی خبر داد.

سرویس اطلاعات هلند (AIVD) در بیانیه‌ای اعلام کرد یک عملیات جاسوسی را کشف کرده و به دنبال آن دو دیپلمات کشور روسیه که در شهر لاهه فعالیت می‌کردند را به جرم جاسوسی اخراج کرده است.

تیر ماه سال جاری انتشار خبری مبنی بر آنکه پرواز MH ۱۷ خطوط هواپیمایی مالزی روز ۱۷ جولای ۲۰۱۴ (۲۶ تیرماه ۱۳۹۳) که در شرق اوکراین سرنگون شده، آغاز تنش‌ها میان روسیه و هلند را رقم زد.

سرنگونی این هواپیما در بحبوحه درگیری‌ها در شرق اوکراین روی داد و تمامی ۲۹۸ مسافر این هواپیما که اغلب هلندی و مالزیایی بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند.

در همان زمان  اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار مسئولیت‌پذیری روسیه در ماجرای سقوط پرواز ام اچ ۱۷ مالزی در چهار سال گذشته شد.

پس از آن وزارت دادگستری روسیه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از شکایت هلند علیه مسکو اعلام کرد هیچ‌گونه پیامی از دادگاه اروپایی حقوق بشر درباره ادعای هلند درباره حادثه پرواز هواپیمای MH ۱۷ خطوط هوایی مالزی که در شرق اوکراین سقوط کرده دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار