واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات پمپئو

سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان،  عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:«Secpompeo در انتخابات اخیر شکست خورده و مردم آمریکا به او و دولتش رای نداده اند با دخالت در امور داخلی ایران از قانون مجلس با رویکرد جدید هسته‌ای انتقاد کرده است! صرف نظر از صحت قانون مزبور، باید گفت ایران همانند کشور‌های منطقه نیست که تابع خواست نامشروع رژیم آمریکا باشد!»

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت تصویب و تأیید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران گفته بود که قانون مذکور چیزی بیش از حقه جدید نظام برای استفاده از برنامه هسته‌ای خود برای نهیب زدن به جامعه بین‌المللی نیست. اگر قانون اجرایی شود، غنی‌سازی اورانیوم ایران را به سطح خطرناک ۲۰ درصد می‌رساند؛ درحالیکه ایران همین حالا نیز از حدود سطح غنی‌سازی برجام فراتر رفته و همچنین ذخایر اورانیوم خود را توسعه داده و در حال تحقیق، تولید و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار