در دستور این هفته کمیسیون‌های مجلس قرار دارد؛

۶ وزیر مهمان این هفته نمایندگان مجلس/ تفحص از دخانیات و فولاد مبارکه بررسی می‌شود

دستور کار کمیسیون‌های تخصصی و خاص مجلس شورای اسلامی در این هفته منتشر شد.

۶ وزیر مهمان نمایندگان پارلمان/تفحص از دخانیات و فولاد مبارکه بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی و خاص مجلس شورای اسلامی در این هفته  منتشر شد. بخشی از دستور کار کمیسیون‌های تخصصی، انتخاب اعضای منتخب برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ است.

کمیسیون‌های خاص: 

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در بخشی از دستور کار خود، ادامه رسیدگی به گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بررفتار نمایندگان شماره ثبت ۷۵ با حضور رئیس کارگروه و کارشناس مرکز پژوهش های مجلس را در برنامه دارد.

طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی و نشست با رئیس سازمان حسابرسی کل کشور در دستور کار کمیسیون اصل نود است.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در این هفته تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را با حضور نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهشهای مجلس، اتاق ایران، اتاق تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، معاونت علمی ریاست جمهور بررسی می‌کند.

کمیسیون‌های تخصصی:

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دعوت از مسئولان مختلف از مرکز پژوهش‌ها، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و...بودجه سال ۱۴۰۰ را در حوزه تخصصیشات بررسی و نقد می‌کنند. همچنین غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به پرسش چند تن از نمایندگان به این کمیسیون می‌رود.

نقد و بررسی بودجه سال آینده با دعوت از مسئولان نهادهای مختلف در دستور کمیسیون اجتماعی است. طرح/لایحه بازنشستگی پیش از موعد و طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در برنامه این کمیسیون قرار دارد. 

دعوت از رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کیفیت اجرای طرح مثبت زندگی و بررسی مطالبات معلولان و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین مربوطه در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به وزارتخانه(در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی) هم بخشی از دستور کار اعضای کمیسیون اجتماعی است.

کمیسیون اقتصادی علاوه بر بررسی لایحه بودجه سال بعد، نشست با حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه و معاونان او را در برنامه دارد. 

طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی و طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران بخشی از دستور کار اعضای این کمیسیون است. آنها با دعوت از رزم‌حسینی از وزير محترم صنعت، معدن و تجارت، تقاضای چهل و هفت نفر از نمايندگان برای اعمال ماده (۲۳۴) آئين‌نامه داخلی در خصوص «چرايی تاخير چندماهه در ترخيص کالاهای اساسی مورد نياز کشور» را بررسی خواهند کرد.

استماع گزارش هیئت اعزامی به کشور ونزوئلا به منظور نظارت بر روند انتخابات پارلمانی آن کشور، گزارش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی و وزیر اطلاعات و معاونان ایشان در خصوص نحوه عملکرد بودجه سال جاری در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به بررسی بودجه نهادهای مختلفی مانند وزارت کشور، هلال احمر، نیروی انتظامی، ثبت احوال و... در سال ۱۴۰۰ می‌پردازد؛ به علاوه رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به پرسش نمایندگان به کمیسیون دعوت شده است.

بررسی لایحه بودجه بخشی از دستور کمیسیون انرژی است.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به تحلیل لایحه بودجه خواهد پرداخت.

ادامه بررسی راهکارهای اجرائی تسریع در ساخت و تولید واکسن کرونا باحضور مسئولین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی در دستور کمیسیون بهداشت و درمان است. اعضای کمیته غذا و دارو هم پیش نویس قانون جامع دارو و غذا را در برنامه دارد.

کمیسیون صنایع و معادن وزیر صمت و نمایندگان متقاضی را برای بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه اصفهان دعوت کرده است.

به علاوه شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و نماینده متقاضی هم برای بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص عملکرد شرکت دخانیات ایران دعوت شده‌اند.

کمیسیون عمران طرح جهش تولید و تامین مسکن ( ارجاعی از صحن) را بررسی می‌کند.

استماع گزارش رئیس محترم مجمع جهانی اهل بیت (ع) و گزارش رئیس محترم جامعه المصطفی العالمیه (ص) در دستور کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

کارگروه حقوق خصوصی کمیسیون قضایی و حقوقی به طرح يک فوريتی حمايت مالی از افشاگران فساد رسیدگی می‌کند.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در دستور خود، سفر به شهرستان ساوه و زرندیه بمنظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان مذکور را دارند.

شرح کامل دستور کار کمیسیون‌ها در دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار