این هفته در کمیسیون‌های مجلس؛

گزارش رئيس کل بانک مرکزی از آخرين تحولات ارزی/ فرمانده ارتش مهمان کمیسیون امنیت ملی است

ارائه گزارشی از آخرین تحولات ارزی از سوی رئیس بانک مرکزی و بررسی قانون نظام وظیفه از دستورکارهای کمیسیون‌های مجلس در این هفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل کمیسیون ها، صحن و مشاورین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دستور کار این هفته کمیسیون‌های ویژه و تخصصی را منتشر کرد.

در کمیسیون‌های خاص؛

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ادامه رسیدگی به گزارش کارگروه موضوع ماده ۱۴۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان (ثبت۵۳) با حضور رئیس و دبیر کارگروه و سایر مدعوین و رسیدگی به گزارش کارگروه منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق قانون نظارت بررفتار مجلس بر نمایندگان (ثبت۷۵) با حضور رئیس کارگروه و سایر مدعوین را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود هم این هفته، علاوه بر نشست با مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های ذی ربط پیرامون محصولات تراریخته، طرح/لایحه «طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی» را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی می‌کند.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارائه گزارش رئیس مرکز آمار ایران در خصوص آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی کشور با تاکید بر آمار تولید و سرمایه گذاری و بررسی طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی را در دستور این هفته خود قرار داده است.

همچنین طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار با حضور چند وزارتخانه و سازمان بررسی می‌شود.

در کمیسیون‌های تخصصی؛ 

نمایندگان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه رسیدگی به طرح جهش تولید دانش بنیان، بررسی موضوع تمدید کنکور نظام قدیم، رسیدگی به شور دوم طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳۹۷/۶/۱۳ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۸۸/۷/۱۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی و همچنین رسیدگی به طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در دستور خود دارند.

به علاوه آسیب شناسی مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونان این دانشگاه بخشی از برنامه کمیسیون مذکور است.

بررسی طرح دفاتر پيشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غير دولتی (اعاده از شورای نگهبان)، بررسی کلیات لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بررسی طرح ساماندهی سیاست های حمایتی، بررسی طرح تشکیل کمیته (ستاد) جذب سرمایه های داخلی و صدور مجوز ایجاد واحدهای تولیدی، جلسه کمیته آسیب های اجتماعی در موضوع زنان سرپرست خانوار با معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسه کمیته های آسیب های اجتماعی و زنان و خانواده در خصوص بررسی موانع و چالش های موجود در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و جلسه کمیته آسیب های اجتماعی و کمیته زنان و خانواده در خصوص بررسی طرح ها و پیشنهادات مطروحه در مجلس شورای اسلامی در حوزه نظام وظیفه (با رویکرد تاثیر در تشکیل خانواده) در دستور کمیسیون اجتماعی است.

در دستور این هفته کمیسیون اقتصادی بررسی طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی را برای تأمین نظر شورای نگهبان در دستور خود دارد.

همچنین نمایندگان این کمیسیون کلیات طرح اصلاح موادی از قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی استماع گزارش رئيس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران در خصوص آخرين تحولات ارزی، جمع بندی و رأی گيری ماهيت (ملی– منطقه‌ای) سوالات مطروحه نمايندگان مجلس شورای اسلامی از وزير امور خارجه، نشست مشترک با فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاونان ایشان و ادامه بررسی و مروری بر قانون نظام وظیفه با حضور مسئولان ذی‌ربط را به عنوان بخشی از برنامه این هفته‌اش اعلام کرده است.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جهت ارائه گزارش از جانشین فرمانده نیروی انتظامی دعوت  کرده است. ابن کمیسیون بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان) با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (اصلی - ثبت ۲۹ - اعاده شده از شورای نگهبان) و بررسی آیین نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را در برنامه دارد.

کمیسیون انرژی علاوه بر بررسی طرح/لایحه 'طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران'، مشکلات کامیون داران و رانندگان بخش حمل و نقل فرآورده های نفتی کشور با حضور شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، قرارگاه ثارالله، انجمن صنفی کامیونداران، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسائل فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی با حضور کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران، طرح/لایحه 'قانون الحاق نه (۹) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی' را هم بررسی خواهد کرد.

این هفته کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به گزارش ديوان محاسبات کشور درخصوص عملکرد مالی ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی در اجرای جزء(۲) تبصره(۱) ماده(۵۱) آئين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رسیدگی خواهد کرد. رسيدگی به بودجه پيشنهادی سال ۱۴۰۰ ديوان محاسبات کشور در اجرای ماده(۹) قانون ديوان، رسیدگی به لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی و رسيدگی به درخواست تحقيق و تفحص عده ای از نمايندگان از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور از برنامه‌های دیگر این کمیسیون است.

کمیسیون بهداشت و درمان ادامه بررسی پيش نويس طرح جامع دارو و غذا را در دستور قرار داده است. همچنین بررسی موادی از طرح جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در دستور کمیسیون صنایع و معادن بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار( در اجرای تبصره ا ماده ۴۵ و قرائت گزارش بازار فولاد در صحن علنی مورخ ۱۳۹۹/۸/۵) قرار دارد.

نمایندگان کمیسیون فرهنگی در بخشی از دستور کارشان، گزارش عملکرد موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب  را استماع می‌کنند.

کمیسیون قضائی و حقوقی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرا‌یی، لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، لایحه پروتکل اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی، لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر، مسائل حقوقی و قضائی سازمان پزشکی و قانونی با حضور رئیس سازمان مذکور و معاونان ایشان، مسائل حقوقی و قضائی سازمان مناطق آزاد تجاری و صنعتی با حضور معاونان سازمان مذکور  را بررسی خواهد کرد.

وزرای جهاد کشاوری و نیرو و معاونان وی و سازمان محیط زیست، استاندار  خراسان شمالی به منظور پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در سفرکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به استان مذکور، مهمان این کمیسیون هستند.

بررسی طرح/لایحه 'تشکیل شورای عالی محیط زیست توسط معاون اول رئیس جمهور' در کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، بررسی بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در خصوص معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر کارگر با دعوت از رئیس محترم سازمان تامین اجتماعی و معاونان ذیربط، معرفی سامانه ها و اپلیکیشن داخلی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، سفر به شهرستان ساوه و زرندیه به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان مذکور و سفر به شهرستان پارس آباد (دشت مغان) بمنظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان مذکور (از روز چهارشنبه ۱۴ الی جمعه ۱۶ آبان) در دستور کار کمیسیون کشاورزی است.

جزئیات بیشتر دستور کارها را در دستور جلسات هفتگی کمیسیون ها بخوانید.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار