زخم عمیق کرونا بر گردشگری بشرویه

صنعت گردشگری بشرویه در سال‌ های اخیر بر مدار رونق و توسعه قرار گرفته بود، اما شیوع ویروس کرونا خسارت سنگینی به این حوزه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  چیزی به شروع سال جدید نمانده بود که کرونا بیشتر کسب و کار‌ها را از سکه انداخت.

اما در اوج فصل گردشگری این ویروس، بیشتر از همه، صاحبان اقامتگاه‌ های بوم گردی و مراکز گردشگری را با درآمد نزدیک به صفر روبه رو کرده است.

یکی از صاحبان اقامتگاه گردشگری در بشرویه می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا به رعایت دستور العمل‌ها احترام گذاشتیم و اقامتگاه خود را بستیم.

یکی دیگر از صاحبان اقامتگاه‌ های گردشگری گفت: نزدیک به یک سال است که با تعطیلی اقامتگاه هیچ گونه درآمدی نداشته ایم.


بیشتر بخوانید


او افزود: مرکزی که به منظور توسعه آفرود و گردشگری و تفریحات سالم راه اندازی کرده بودیم با این وضعیت تعطیل است و نمی‌دانیم که ماشین‌هایی که برای آفرود تهیه کرده بودیم را بفروشیم یا نه!

سلیمانی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بشرویه گفت: خسارتی که به فعالان حوزه گردشگری در این استان وارد شده است مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان است.

اگر چه قول‌ هایی برای کمک به بخش گردشگری داده شده، اما آنگونه که باید محقق نشده است.

فعالان بخش گردشگری بشرویه می‌گویند: قول‌ ها در حد وعده باقی مانده است و تنها به یک وام ۱۲ درصد اکتفا شده است که هنوز کسی نتوانسته آن را دریافت کند.

آمار یک سال گذشته از کاهش ۱۰۰ درصدی شمار گردشگران در بشرویه به سبب شیوع کرونا حکایت دارد.

سقوط ناگهانی و گسترده شمار گردشگران، اقتصاد و مشاغل بیش از ۱۲۰ نفر را در بشرویه به عنوان یکی از مهمترین قطب‌ های گردشگری خراسان جنوبی تهدید می‌کند که این امر نیازمند مدیریتی جدی‌ تر است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.