خراسان جنوبی یک گام تا فولادی شدن

واحد احیای آهن اسفنجی مجتمع فولاد قائنات با هدف تامین بخشی از نیاز کشور تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

کریمی فرماندار قائنات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مجتمع فولاد قائنات یکی از بزرگترین طرح‌های صنعتی در حال ساخت کشور است که می‌تواند به قطب فولاد شرق کشور تبدیل شود.

او افزود: این مجتمع هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و برای ساخت آن تاکنون هزار میلیارد تومان در کنار ۵۰ میلیون یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

کریمی با اشاره به تزریق گاز به مجتمع فولاد قائنات بیان کرد: نیرو‌های واحد احیای آهن اسفنجی جذب شده اند که امیدواریم تا پایان امسال تولید در این مجتمع آغاز شود.

خراسان جنوبی در جمع استان‌های فولادی کشور

فرماندار قائنات بیان کرد: با راه اندازی مجتمع فولاد قاین، خراسان جنوبی به جمع استان‌ های دارای صنعت فولاد کشور می‌پیوندد.


بیشتر بخوانید


کریمی اضهار کرد: مرحله نخست این مجتمع در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، هم اکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌ های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: همچنین مرحله دوم مجتمع شامل واحد تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ ریزی ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود.

مجتمع فولاد قائنات یکی از ۹ طرح فولادی کشور در مناطق کم برخوردار است که ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

با بهره برداری از این مجتمع برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.