انتقاد آمریکا از حضور نظامی روسیه در بوکمال

فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی از حضور نظامی روسیه در شهر بوکمال سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، افتتاح اولین مقر نظامی نیرو‌های روس در شهر بوکمال نزدیک مرز سوریه و عراق باعث خشم آمریکا شد.

بر این اساس، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی (سنتکام) اعلام کرد به علت حضور نظامی روسیه در شمال شرق سوریه، پنتاگون نیز زره پوش‌های ام ۲ برادلی را در سوریه مستقر کرده است.

البته این اقدام روسیه با هماهنگی همپیمانانش و برای تعقیب پس مانده‌های گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور و صحرای البوکمال انجام شد و همزمان ارتش سوریه و همپیمانانش اقدام به بسیج نیرو‌های تازه نفس برای استمرار جنگ گسترده علیه داعش کردند.

طبیعتا این اقدام سوریه و روسیه باعث خشم آمریکا شد که به همین دلیل، مکنزی ضمن انتقاد از تردد گشتی‌های روس آنهم بدون هماهنگی با آمریکا، اعزام زره پوش‌های برادلی به سوریه توسط وزارت دفاع آمریکا را اقدامی مناسب خواند.

کارشناسان در این زمینه اعلام کردند: شمال شرق سوریه در ماه‌های گذشته شاهد درگیری میان نیرو‌های آمریکایی و روس به ویژه در استان حسکه بوده که گشتی‌های روسیه در آن به طور مستمر تردد دارند. اما به غیر از این مسائل، واقعیت آن است که شرق فرات منطقه‌ای سرشار از نفت است که آمریکا آن را اشغال کرده و به طور علنی نفت آن را به سرقت می‌برد لذا می‌کوشد به هر شکل مانع پاکسازی این منطقه از داعش توسط ارتش سوریه شود و سیطره خود را بر آن حفظ کند در غیر این صورت این منطقه را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار