آغاز مراحل عمرانی ایجاد ۲۵ کیلومتر فیبرنوری در شیراز

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: مراحل عمرانی ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر شیراز به سرانجام رسیده است و هم‌اکنون نیز این طرح در مسیری ۲۵ کیلومتری ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز  در پنجاهمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که با ۶ دستور کار برگزار شد، خواستار ارائه گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنی بر پیشرفت پروژه فیبر نوری شد.

در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز اعلام کرده است که مسیر ۲۵ کیلومتری این پروژه آغاز شده و ۵۰ کیلومتر از مراحل عمرانی پروژه فیبر نوری نیز به پایان رسیده است.

در دستور کار دوم اعضای کمیسیون گزارش پیشرفت پروژه هوشمندسازی مراکز تحت نظارت سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی را بررسی کردند.

در این حوزه نیز سازمان میادین و ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی عنوان کرد نصب هفت عدد دوربین به‌صورت کامل صورت پذیرفته و نصب سایر دوربین‌ها و تکمیل نرم‌افزار‌ها تا آخر هفته جاری به پایان خواهد رسید.

در همین رابطه کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر مقرر کرد که بخش نرخ‌نامه روزانه در تابلو نرخ‌نامه‌ها اضافه شود و پس از آن، در هفته آینده اعضای کمیسیون از میدان تره بار به منظور بازدید از روند کار دیدن کنند.

پیشرفت پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی (BMS) و سامانه هوشمند تاکسیرانی (TMS) از سوی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک ارائه شد.

این سازمان اظهار کرد که مناقصه درخصوص BMS در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در حال بررسی است.

در همین رابطه مقرر شد جلسه‌ای درخصوص تعیین تکلیف فاز یک پروژه TMS با حضور شهردار شیراز و اعضای کمیسیون تشکیل شود و لایحه مربوط به این پروژه در آینده‌ی نزدیک به شورا ارسال شود.

ارائه گزارش از پیشرفت پروژه پارکینگ هوشمند دیگر دستور کار این کمیسیون بود؛ بر این اساس، دودمان با اشاره به مستندات گزارش سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک از پیشرفت طرح یادشده، تاریخ برگزاری مناقصه را پایان سال تعیین کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین پس از استماع گزارش ارائه خدمات و اولویت‌بندی و زمانبندی سامانه آنالیز و پایش هوشمند ترافیک با استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین از سوی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک، خواستار برگزاری جلسه مشترک بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شد تا ضرورت استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین بررسی و گزارش آن ظرف یک هفته به این کمیسیون ارائه شود.

آخرین دستور کار مربوط به ارائه بررسی طرح جامع راهبردی شیراز هوشمند بود که بر اساس آن معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی موظف شد مستندات خدمات شهروندی تا پایان آبانماه را به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار