طرح نظارتی شب یلدا در بازار لرستان آغاز شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه در بازار استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، بختیار رازانی،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی از ۲۳ تا پایان آذرماه گشت‌های ویژه‌ای در بازار دارند.

او تصریح کرد: در این طرح قیمت و کیفیت کالا‌های اولویت دار شامل میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند بازرسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

او اظهار داشت: برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از تخلف اصناف، شدت بازرسی نسبت به روز‌های عادی بیشتر شده است تا تحولات اقتصادی اخیر و محدودیت‌های کرونا به بهانه‌ای برای گرانفروشی تبدیل نشود.

رازانی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی از جمله، گرانفروشی، نقض شیوه نامه های بهداشتی، ارائه ندادن فاکتور و امتناع از درج قیمت مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان گزارش دهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین گفت: همزمان با اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۱ آبان تا ۱۱ آذرماه نیز، تذکرات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صاحبان ۲ هزار و ۸۴۶ واحد صنفی استان داده شد و ۱۶۱ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۰ آذر ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۷۰ شهروند لرستانی به این ویروس تایید شده که از این تعداد یکهزار و ۲۲۱ نفر نیز جان باخته اند.

هم اکنون رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهر‌های استان نارنجی و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان فعالیت دارد که سهم خرم‌آباد از این تعداد ۱۷ هزار واحد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار