توزیع پنج هزار کیت تشخیص سریع کرونا در سبزوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پنج هزار کیت تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشت سبزوار توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با تشخیص زودهنگام و قرنطینه مبتلایان به بیماری کرونا، از گسترش این ویروس جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه با استفاده از کیت تشخیص سریع کرونا در مدت ۲۵ دقیقه شرایط بیمار مشخص می‌شود، افزود: هم  اکنون در دو  مرکز توحید شهر و جعفرآباد سبزوار تست تشخیص سریع کرونا انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا برای انجام تست تشخیص سریع آن در مراکز روستایی زیرپوشش این دانشگاه تمهیداتی فراهم شده است.

مسلم بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، بستری شدگان روزانه و مرگ و میر ناشی از این بیماری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سه هفته نخست آذر نسبت به آبان ماه امسال کاهش داشته است.

او تصریح کرد: در صورت بی توجهی مردم و کاهش حساسیت‌ها، شیوع زمستانی کرونا خطرناکتر از موج آبان ماه خواهد بود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.
 
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.