احمدی‌بیغش:

ناشی‌گری اردوغان قفقازجنوبی را جولانگاه اسرائیل کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی در نطق میان دستور خود به گفته‌های رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

ناشی‌گری اردوغان قفقازجنوبی را جولانگاه اسرائیل کرده استبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود و در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ آذر) با تأکید بر اهمیت گفته‌هایش بیان کرد: ‌ای کاش رئیس مجلس در جلسه حضور داشت، اما متأسفانه تذکر بنده در یکی دو ماه گذشته و اعتراض به عدم حضور آقای رئیس در هنگام قرائت نطق‌ها جز تحریم ما حاصلی نداشت، اما به آنچه تکلیف دارم عمل می‌کنم.

او خطاب به اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ناشی‌گری‌های پی در پی شما در چند سال اخیر باعث شده تا بخشی از قلمرو ذاتی سرزمین ایران به نام قفقاز جنوبی، جولانگاه رئیس پلید اسرائیل شود تا با استفاده از فضای جغرافیایی این منطقه، علیه امنیت ملی ما اقدام کند. به همین دلیل ما نقش شما را در نقش ترور دانشمندان هسته‌ای اصلی ایران به ویژه شهید فخری زاده کمتر از نقش نتانیاهو نمی‌دانیم.

احمدی بیغش تصریح کرد: البته این مسئله هشدار جدی به مسئولان کشور مخصوصاً در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است که متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل سهل‌انگاری‌های وزیر جوان به بدترین شرایط ممکن رسیده است و وی مانند برخی از دوستان مجلسی ما به جای تمرکز بر وظیفه اصلی خود، سودای پاستور نشینی در سر دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: «نمایندگان محترم! جنگ‌های الکترونیکی و نقطه‌های پنهان امنیتی، بزرگ‌ترین خطر کوتاه مدت برای ایران است، خطرات متعددی بیخ گوش کشور ما وجود دارد که با هم‌نوایی و هم‌آغوشی عده‌ای بزدل داخلی درصدد هستند ایران را از یک بازیگر مهم در نظام منطقه‌ای و جهانی، به بازیچه‌ای  بی‌خاصیت همچون برخی کشورهای منطقه در بیاورند.

او ادامه داد: همچنین سناریو‌های خطرناک بالکانیزه و عراقیزه شدن منطقه و از جمله تمامیت ارضی ایران را تهدید می‌کند، بنابراین مجموعه حوادث و تحولات اخیر نشان می‌دهد که مجلس مدعی انقلابی باید بیش از هر زمان دیگر از مباحث روزمره و بی‌خاصیت سیاسی و غیرسیاسی خارج شده و موضع‌گیری غیرتمندانه انجام دهد.

احمدی بیغش تأکید کرد: واکنش وزارت خارجه به اظهارات اردوغان کافی و بازدارنده نیست. ملت آذری زبان و غیور! بنده در تاریخ ۲۵ و ۲۸ آبان امسال در دو اخطار، رفتار غیرمتعارف رئیس جمهور ترکیه را گوشزد کردم و هشدار دادم و شما ملت فهیم ایران و تاریخ را شاهد گرفتم که در هفته گذشته همه چیز روشن شد؛ در غفلت مرگبار ما و سکوت آزاردهنده نمایندگان آذری زبان مجلس و بی تدبیری محض هیئت‌رئیسه، رئیس‌جمهور بیمار ترکیه به دنبال رفتار تجزیه طلبانه ایران افتاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  اردوغان که یک تنه عامل اجرای سیاست‌های کثیف غرب در منطقه است و دستش  به خون هزاران نفر از مردم عراق، سوریه، کردها و ارامنه آغشته شده است؛ همانند اجدادش که دستشان به خون میلیون‌ها آشوری، یونانی، ارمنی آغشته بود و نسل کشی آنها در تاریخ روشن است. او در هفته گذشته نقش بعدی امپراتور عثمانی را به صورت رسمی اعلام کرد.

احمدی بیغش توضیح داد: رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی آذربایجان شعری درباره رود ارس خواند و خطاب به مردم آذربایجان ایران اعلام کرد ما از شما جدا نمی‌شدیم، ما را به زور جدا کردند.

او گفت: ارس به زودی قدرت می‌گیرد. نمایندگان محترم و آذری‌های ایران در مجلس! کجاست غیرت شهید شیخ محمد خیابانی و شهامت شهیدان ستارخان، باقرخان و باکری‌ها؟

احمدی بیغش بیان کرد: آقای رئیس مجلس و برخی نمایندگانی که صرفاً شب و روز با یک گروهان جمعیت ذوق زده به فکر انتخابات سال ۱۴۰۰ و پاستورنشینی هستید، می‌دانید که اردوغان در هفته گذشته در رژه نظامی باکو شعری از آهنگ آراز آراز را خواند که برای عده‌ای فرصت طلب سمبل جدایی دو سویه ارس و رمز تجزیه ایران است؟

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: عالیجنابانی که فقط کودتای ۲۰۱۶ علیه رجال بی ادب و گستاخ شب را نخوابیدید، آیا کسی وجود ندارد که اندازه یک «آخ»، جواب این گستاخ و زبان درازی‌های اردوغان به ارس، سهند و تبریز قهرمان را دهد؟  ناسلامتی شما نمایندگان مردم ایران در برابر حراست از کیان سرزمین و مرز‌ها مسئولید. رگ غیرت این همه نماینده مدعی آذری کجاست؟

او ادامه داد: مدعیان پر مدعای لیست انقلابی تهران که بر مشروعیت بخشی طالبان کافر و بی‌دین سینه چاک می‌کنند و نمک به زخم زجر دیده افغانستان می‌پاشند، آیا مُرده‌اند که جواب  این گستاخ عثمانی را نمی‌دهند؟ اردوغان! بدان که ایران یک وجب از خاکش را به هیاهوی احمقانه‌ات نمی‌بخشد و این سیاست‌های کذایی شما فروپاشی ترکیه را رقم خواهد زد، نه تجزیه ایران.

احمدی بیغش از روشنفکران، نخبگان و مردم شریف ترکیه خواست تا در برابر سیاست‌های کثیف اردوغان بایستند و اجازه ندهند با اقدامات خطرناک، ترکیه به سرنوشت سوریه مبتلا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: نمایندگان و مردم غیرتمند ایران! رجزخوانی اردوغان علیه سرزمین ایران تاوان سهل‌انگاری‌های ما بود و وقت آن رسیده که قطار از ریل خارج شده سیاست خارجی را به ریل خود برگردانیم.

او یادآور شد: در اینجا به سه اصل مهم اشاره می‌کنم: ما در جنگ قره باغ باید تعارف را کنار می‌گذاشتیم و ضمن عمل به سخن پیامبرگونه رهبر انقلاب مبنی بر احترام به آزادی مناطق اشغالی در حمایت از توازن قدرت، ارمنستان را حمایت می‌کردیم. دوم اینکه به گواه تاریخ و اسناد معتبر، جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز جنوبی بخشی از سرزمین ذاتی ایران است، اگر قرار است در آینده اتفاقی بیفتد، این مناطق باید به سرزمین مادری خود بازگردند. سوم اینکه ایران قطعا از تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ترکیه استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار