باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه راهکار‌های اقتصادی برای مردم دارند؟

امروز دغدغه هر نامزد ریاست جمهوری باید مردم باشد؛ اول مردم، دوم مردم و سوم هم مردم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را شاید بتوان یکی از پر چالش‌ترین انتخابات در کشور دانست؛ شاید اگر از هر یک از مردم کشور بپرسیم که اولویت‌های دولت سیزدهم را چه می‌دانید بیشتر آنها از یک واژه استفاده کنند و آن چیزی نیست به جز اقتصاد؛ از همین رو به سراغ شخصیت‌های هر دو جریان سیاسی بزرگ کشور رفتیم تا بدانیم در صورتی که  هر گزینه‌ای از این دو جریان موفق به نشستن بر کرسی ریاست جمهوری شود چه برنامه‌ای برای حل مشکلات معیشتی کشور در نظر خواهد گرفت؟

کاخ نشینی ممنوع 

محمدزارع فومنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که برنامه اقتصادی دولت سیزدهم باید چه باشد گفت: معتقدم ابتدایی‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که فردی باید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که توانایی‌های خاصی داشته و از تعهد و تخصص کافی هم بهره‌مند باشد؛ علاوه بر این باید یک وجهه انقلابی و جهادی هم داشته باشد؛ یعنی تمام وقت خود را صرف کشور کند؛ نه اینکه در یک اتاق در بسته بنشیند و فرمان صادر کند تا بقیه این فرمان‌ها را اجرا کنند.

نامزد‌های دو جریان چه راهکار‌های اقتصادی برای ۱۴۰۰ در نظر دارند؟

او تاکید کرد که  رئیس جمهور باید بین مردم باشد، مشکلات مردم را بداند، کاخ نشین نباشد و رفاه خود را بر رفاه ملت ترجیح ندهد، یک رئیس جمهور  باید مبارز، جوان، توانمند، قدرتمند و انقلابی و فردی باشد که بتواند همه افکار عمومی را دور خود جمع کند؛ حال باید دید در بین گزینه‌هایی که وجود دارد چه کسی می‌تواند با قدرت بیشتری وارد صحنه شود.

اسفندیار عبداللهی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت هم فرد دیگری بود که در پاسخ به این سوال گفت: اطمینان دارم که همه احزاب اصلاح طلب در صورتی که بتوانند در راس قدرت قرار بگیرند، اولین اقدامشان توجه به اقشار آسیب پذیر و بیکارشدگان ناشی از کرونا، زنان سرپرست خانوار، زنان بی سرپرست و کارگران به صورت موقت خواهد بود.

گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه راهکار‌های اقتصادی برای مردم دارند؟

او افزود: کشور هر چه زودتر باید از این وضعیت خارج شود، چون هر چه کرونا  بیشتر ادامه پیدا کند، فقیران جامعه هم بیشتر می شوند؛ در شرایطی که دولت درآمدی ندارد بسیار مشکل خواهد بود که در بلند مدت بتواند معیشت بخش عظیمی از مردم را تامین کند و فرقی هم نمی کند دولت اصلاح طلب یا اصولگرا بوده و یا نام دیگری داشته باشد. برنامه هر حزب و جریانی باید در دو فاز باشد، یکی برنامه کوتاه مدت معیشتی و دیگری برنامه ای برای اقتصاد و توسعه اقتصادی کشور در بلند مدت که در شرایط کنونی هر دوی این برنامه ها متصل و وابسته به سیاست خارجی ما هستند.

باید به اقتصاد خود ساخته و متکی بر ظرفیت‌های عظیم داخلی متکی بود

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در پاسخ به این سوال که برنامه اقتصادی دولت سیزدهم باید چه باشد گفت: مدیریت اقتصادی در کشور ما بدون برخورداری از یک تیم با تجربه و قوی که شرایط ، توانمندی و ظرفیت های کشور را به خوبی شناخته و باور داشته باشد ممکن نیست؛ پس فردی باید روی کار بیاید که اعتقاد اصلی او بر لزوم تحقق عدالت اسلامی و دوری از سیاست‌های اقتصاد لیبرالیستی، سرمایه داری و سوسیالیستی باشد و بخواهد با تمسک به این روش‌ها بر مشکلات و چالش‌های کشور غلبه پیدا کند.

گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه راهکار‌های اقتصادی برای مردم دارند؟

ترقی گفت: معتقدم دولتی باید روی کار بیاید که از یک تیم اقتصادی قوی برخوردار باشد و توجهش به توسعه اقتصادی به بیرون  از کشور نباشد و داده‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را مد نظر قرار ندهد؛ دولت بعدی نباید خود را در چهارچوب قوانین بین الملل که عمدتا تامین کننده منافع غرب است قرار دهد و  به آنها باور داشته باشد؛ بلکه باید به اقتصاد خود ساخته و متکی بر ظرفیت‌های عظیم داخلی و اقتدار اقتصادی متکی باشد  و فرصت ارتباط با سایر کشورهای اسلامی و آسیایی را که می‌تواند سیاست برد برد داشته باشد را هم از دست ندهد؛ قطعا چنین دولتی می‌تواند اقتصاد مارا از بحران رهایی بخشیده و به سمت یک اقتدار و توان اقتصادی نخستین در منطقه سوق دهد.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین هم در پاسخ به این سوال به ما گفت: مقام معظم رهبر‌ی بار‌ها به موضوعات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرده‌اند؛ از همین رو معتقدم اصلی‌ترین موضوعی که شاید سایه بیاندازد بر روی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همین بحث‌های اقتصادی کشور باشد و قاعدتا باید رئیس جمهوری انتخاب شود که در این حوزه برنامه‌های خوب و اثر گذاری داشته باشد و به موضوع اقتصادی و معیشت مردم بیشتر بپردازد.

نامزد‌های دو جریان چه راهکار‌های اقتصادی برای ۱۴۰۰ در نظر دارند؟

او تاکید کرد: معتقدم که حتی شاید این بار خواسته شود که رئیس جمهور برخی از افراد شاخص کابینه را مشخص کند؛ برای مثال دستیار ارشد رئیس جمهور ، وزرای رئیس جمهور ، معاون اول رئیس جمهور و وزاری اقصادی رئیس جمهور باید مشخص شوند و اینها مطالباتی است که این دوره برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نظر گرفته خواهند شد و  با در نظر گرفتن این ملاک‌ها یعنی مسائل اقتصادی، تیم نامزد و میزان اصولگرا بودن نامزد، دست به انتخاب خواهیم زد.

پس از این صحبت‌ها یک پرسش دیگر به ذهنمان خطور کرد که پاسخش را از این شخصیت‌های سیاسی جویا شدیم، پرسشی مبنی بر اینکه «تحصیلات اقتصادی نامزد ریاست جمهوری تا چه میزان می‌تواند این مسیر را برای ما هموار کند؟»

گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه راهکار‌های اقتصادی برای مردم دارند؟

نامزد ریاست جمهوری  باید اجماعی قابل قبول بین نخبگان و اجزای نظام سیاسی ایجاد کند

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که تحصیلات اقتصادی نامزد ریاست جمهوری تا چه میزان می‌تواند مسیر رشد اقتصادی را برای ما هموار کند؟ گفت: قاعدتا ریاست جمهوری یک پست سیاسی است و مهم‌ترین ملاحظه‌ای که باید در این زمینه فراهم شود تحصیلات نیست، بلکه امکاناتی است که نامزد باید بسیج کند یا مشروعیتی که در نظام ایجاد کرده و مشکلات را از طریق بسیج منابع کشور حل و فصل کند، در حالی که  تحصیلات و یا سایر موارد را باید در حوزه مشاورین یا وزرای او جستجو کرد.

خجسته پور فعال سیاسی اصولگرا هم درپاسخ به این پرسش گفت: یک فرد ممکن است که استاد دانشگاه اقتصادی خوبی باشد، اما مدیر اجرایی اقتصادی خوبی نباشد؛ علاوه بر این یک نفر ممکن است پزشک خوبی باشد، اما نمی‌توان توقع داشت که حتما وزیر بهداشت خوبی هم باشد؛ بنابراین موضوع تحصیلات، شاخص خیلی کاملی نیست، اما همانطور که عرض کردم در این دوره انشاالله به تیم‌هایی که همراه یک نامزد هستند هم باید دقت بیشتری شود.

گزینه‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه راهکار‌های اقتصادی برای مردم دارند؟

سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پاسخ به این سوال گفت: قطعا لازم نیست شخص رئیس جمهور متخصص در همه امور و جزئیات باشد، بلکه باید فردی باشد که بتواند یک درک کلی نسبت به مسائل اقتصادی کشور داشته و بتواند از همه ظرفیت  های کشور و همه نهادها و ارگان ها و دستگاه ها بهره بگیرد تا راه برون رفت از مشکلات فعلی را پیدا کند.

در پایان باید گفت اینکه در نهایت نام چه کسی از صندوق‌های رای بیرون خواهد آمد چندان مهم نیست، بلکه امروز دغدغه هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور باید بهبود شرایط اقتصادی مردم باشد؛‌ به عبارت دیگر اول مردم، دوم مردم و سوم هم مردم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
توي اين چند سال گذشته مسئولين ما نشون دادن مردم فقط در زمان راي‌گيري مهم هستن و بعد از انتخابات تنها كسي كه براي اونها مهم نيست ، همين مردم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اگر از ابتدای انقلاب یا حداقل بعد از پایان جنگ راهبرد مشخصی که همه دولتها از آن پیروی کنند داشتیم کار به این جا نمیزسید که با امدن دولت جدید همه چیز ریست شود البته با ریل گذاری برجامی دولت ۱۱ و ۱۲ کار بسیار سخت و دشوار هم شده زمان بسیار زیادی لازم داریم تا در صورت رسیدن به یک راهبرد مشخصی که دولتهای بعد هم از ان پیروی کنند وضعیت بهبود یابد و الا با آمدن دولت جدید و راهبرد جدید عملا همه چیز ریست شده و به اول خط بازمیگردیم و سقوط ارزش پول ملی طبق ادوا قبلی دولتها همچنان ادامه پیدا میکند و مشکلات با قوت بیشتر پابرجا می ماند
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۷:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام , به یاد دارم که گروهی در اوایل انقلاب نسبت به پاکسازی بازماندگان رژیم پهلوی حساس بودند و به نوعی از مدرسه و دانشگاه گرفته تا حتی بازار و تجارت جهانی را در دست خود گرفتند. امروز دغدغه مردم فقط فساد است , صد البته اگر فساد از دستگاههای دولتی و بیت المال جمع شود , اقتصاد هم درست میشود , سانتریفیوژها هم میچرخند , حتی مسئله آب خوردن مردم حل خواهد شد. فساد , فساد , فساد و نهادینه شدن آن در زندگی همه مردم , از دربان و آبدارچی گرفته تا مدیر عامل , قیمتشان فرق میکند , وگرنه در همه ادارات دولتی فساد بیداد میکند , باید پاکسازی انقلابی صورت گیرد , کوچکترین نشانه ای از فساد باید حذف شود از سیستم , چاره دیگری نیست , با شلوغ بازی و آدرس غلط دادن به ملت دوباره میخواهند بمانند , هشیار باشیم , مسئله مهم اقتصاد نیست , اقتصاد حالش وقتی خوب میشود که فساد نباشد , آب خوردن هم حل میشود , اگر فساد نباشد در وزارت خوانه آب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
رییس جمهور باید از متن مردم به پاستور برود ،نه از بهارستان!!!شما دنبال رجل سیاسی می گردید یا رجل نظامی؟!یا رجل دم دستی؟با این شرایطی که مملکت ما در دنیا داره !فکر کنم شما هم مثل اون آدم وسواسی که در طول حیاتش :تک دغدغه بوده فقط یه دغدغه دارید! کرونا نباید شما را دچار وسواس وسواسی ها بکنهاز تار عنکبوت وسواس خارج بشیدخیلی دیر شده خیلی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
چندین ساله برای اصلاح قانون انتخابات ونحوه درست تایید صلاحیت ها ونحوه مردممی برگذاری : استخاره می کنند !بد میآد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خط قرمز شورای نگهبان باید این باشد که کسانی که دنبال سازش و مذاکره با غرب هستند تایید صلاحیت نکند. کسانی که مدرکشان را از خارج گرفتند یا فرزندانشان در خارج تحصیل و زندگی می کنند.تایید صلاحیت نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
الان من به نمایندگان مجلس رای دادم الان برای من چکار کردن همش شعار با نوشابه دادن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اون موقعی که رهبر میگفتن مراقب باشید که به چه کسانی رای میدهید و ممکنه کسانی را انتخاب کنید که با عملکردشون به کشور صدمه وارد کنند که اثرات آن تا چهل سال باقی بماند و عده ای رفتن و دلار و با یک هزار تومنی تو ذهنشان برابر کرده بودن باید به این مواقع هم فکر میکردند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۰:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
کشور ۴ میلیون خانه کم دارد باید حداقل در سال اول ریاست جمهوریش طرحی شبیه به مسکن مهر اجرا کند و ۱ میلیون خانه ارزان قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون خومان تحویل مردم دهد و تا پایان ۴ سال اول دولتش ۲ میلیون مسکن بسازد
Germany
امیر
۰۰:۰۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
گزینه ریاست جمهوری آینده باید ازهمه مهمتر انقلابی و پیرو رهبری و ملت باشه نه مطیع غرب و اروپا و حافظ و دنبال کننده منافع دشمنان قسم خورده اسلام مثل ۷سال گذشته که تا توانستند منافع ملت و کشور را به دشمنان دادند و از بین بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
بایدانقلابی باشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هر کسی که میاد باید سیستم بانکی رو هم تغییر بده؛ بانک های ایرانی مرکز ربا هستند نه بانک
Singapore
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اگر‌در ایران هیچ‌‌مسعولی‌وجود‌نداشت،وضع‌مردم‌خیلی‌بهتر‌بود
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
آقا کجایی ببینی چکار کردن این مسئولین بی رحم.روحت شاد دلم برات بدجور تنگ شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط جلیلی
Canada
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
تولید کار برای جوانان
آموزش حرفه های مورد نیاز وطن و بعد ارایه وام بدون سود و زمین مجانی برای شروع کار
با این کار .مشکل ازدواج جوانان ها برطرف میشه
جلوگیری از صادارات مواد خام
در عوص واردات مواد خام
میدان را به جوانان نخبه و دلسوز بسپارند
خونه نشینی تمام عجوزان
در عیر اینصورت اه و ناله جوانان بیکار
قبر نشین شون خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
من میترسم رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی۳۵ساله که معلمِ وبهش زن نمیدن
۲۲:۲۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم رئیس جمهور ساده زیست هست یا نه ، بنده خلوت و خالی شدن سفره های مردم را نسبت به قبل را عرض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
الان بعداز گذشت ۴دهه موقع باید پاسخگوی مردم بود!!
# الان موقع راهکار دادن نیست !
# الان موقع شعار دادن نیست!
جون مردم را به لب شان رساندید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۲:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
این دولت کاری کرده با اقتصاد کشور که تا۶۰سال بعد اینم کسی نتونه کاری انجام بده خدا از اصلاح طلبان نگذره که هر وقت اومدن راس کار جز بدبختی و بیچارگی و ذلت هیچی واسه مردم و کشور نیاوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
تا مجازاتی نباشه یا باز خواستی، کسی کاری انجام نمی دهد،عدالت اجتماعی نیست، وقتی به جای رسیدید که هر نفر خانه، کار و... این میشه عدالت نه اینکه تهران همه چی داشته باشه و بشاگرد آب خوردن هم نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
ما از رییس جمهور اقتصاد دان هم خیری ندیدیم !یه نفر که اقلا"یه دور تاریخ ایران واسلام و ...را خونده باشه مهم شم سیاسیه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۵۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
حالا کی قراره شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
یه مرد جنگی بهتر از صد ها سیاهی لشگره! یکی دو تا حزب مردمی فعال بهتر از جناح بازی ودلال بازی سیاسیه وقت انتخابات که میشه :مثل قارچ سبز می شند بعد غیبشون می زنه!کار کار اسراییله این یهودی ها از اول با ما مسلمونا کج خلق شدند! فرقی با شیطون اصلی وشیطون بدلی(امریکا)ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سیب زمینی مجانی، تمام شدن کرونا، کاهش قیمت ارز، افزايش حقوق و وعده های سر خرمن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
مردم نیاز به انگیزه دارند وکسی که بتونه انگیزه بده :اقتصاد را بدید دست مردم شما وظیفه خودتون را انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
من یه نفر با مشخصاتی که شما دادید سراغ دارم که جز خرید وفروش هیچی نمی فهمه!: ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
شعاررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
دنبال دلال اقتصادی می گردید یا رییس جمهور ؟اگه دنبال دلال می گردید آقا ترامپ تا چند روز دیگه دنبال کار ه خوب اگه دلال اوردید سر کار کی سیاست مداری بکنه؟!!!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
به خیلی از نیازمندان یارانه معیشتی و یک میلیون وام کرونایی تعلق نگرفته را بپردازید امروز خیلی از نیازمندان جلوی باجه های عابر بانک نا امید شدند و خجالت کشیدند از حال روز بی پولیشان فکر کردند دیشب به حسابشون یارانه معیشتی ریختند !!! شما فردای قیامت چگونه جواب گوی خداوند جل جلاله هستید !!! .
افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
اللهم عجل لولیک الفرج .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
رییس جمهور باید:شخصیت سیاسی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
همه از یک کرباس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اقتصاددان انتخاب کنید که دولت سایه مملکت داری بکنه!بد تر از ۴۰ سال گذشته می شه رییس جمهور که کارگر یا مدیر نیست او باید شم سیاسی واستعداد سیاسی داشته باشه وگرنه لابی های قدرت اون را مصادره می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط سردار سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هیچی ،فقط جیب خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
تا قانون انتخابات تغییر نکنه همین آش وهمین کاسه است کسی را کاندید می کنند که راز دار اونا باشه نه از دل مردم خبر داشته باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
من خودم شخصا اعتقاد دارم مشكلات اقتصادي هفتاد درصدش بخاطر تحريماست و سي درصدش بخاطر ضعف مديريته
ولي سي درصدم خيلي زياده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
اصلا میدونی تحریم چی هست؟؟
70 درصد خارجی؟؟؟؟
نکنه آقازاده ای ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط خدا از نیت آدما خبر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هر کس بیاد بازم بدبختیم و ناامید تر از قبل
کاش تو ایران به دنیا نیامده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط فردی از جنس حاج قاسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
باید ساده و مردمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
یکی باشه اقلا جلوی بالارفتن قیمتارو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
این کلام حضرت امام را باید از طلا نوشت و در سر مجلس و کاخ سعد آباد زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
آنچه که مسلمه اینه که باید از مرحله ی شعارهای آرمانی فاصله بگیریم و خلا واضح قانونی و پر کنیم ، تجربه اثبات کرده که با شعار دادن کار درست نمیشه ! قانونی باید به تصویب مجلس برسه که هر کاندیدای ریاست جمهوری نسبت به وعده ها و خصوصا نسبت به عملکردش در دوره ریاست جمهوری ، بعد از خاتمه دوران مسئولیتش پاسخگو باشه و در صورت هر گونه خسارات به مرد و سرزمینش در مقابل قانون پاسخگو باشه نه اینکه بعد از دوران ریاست جمهوریش در محل امن مجمع تشخیص مصلحت جا خوش کنه و گذران عمر کنه ! مردم خون ندادن که یه عده به پست و مقام و حقوق مادام العمر برسن که اگه اینجوری بود قبلیا بودند!
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۸:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
فقط سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هیج کا ی نمی تونن برای مردم انجام دهند!؟! چون شعارهررییس جمهور شده، که مشکلات زیادی از قبل هست وبه این زودی نمی تونیم مشکلی راحل کنیم وتاچهار سال دیگه هم این بهانه ها ادامه داره!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام...راهکارداری بده بایدریاست جمهوربشی...واقفاآخراعتمادبه نفسیددراین مدت دکترین جامعه چه کارکرده اندمتاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اقا تو رو خدا جمع کنید این بحث ها رو .ما کلا هیچ امیدی به چپ و راست نداریم فقط الکی میان شعار میدن تا ریاست رو به دست بیارن بعد ملت فراموش میشه.
مگه حسن روحانی قرار نبود گزارش صدروزه بده یه کاری کنه ملت به یارانه نیاز نداشته باشن!!کو پس
Canada
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
با گفتن علی برکت ال........ تنها کاری درست نشده است
کاری بودن همان ایمان است.
عبارت هم خوب اما از وقت شخصی خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
هر کسی بیاد فقط شعار میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
اگر در انتخابات شرکت کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
باید گفت خائن به مردم وکشور
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۵:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
مگر ممکنه که از دولت تدبیر و امید ،
گزینه های ریاست جمهوری فقط عمر ملت رو هدر میدهند چون هیچکدام با برنامه بزرگ نشده اند که برای مملکت برنامه ریزی کنند.
جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام ،

از حباب قیمت و دلال بازی و همسان سازی حقوق چه خبر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
من به عنوان یک ایرانی دیگه به هیچ کس اعتماد ندارم
آخرین اخبار