آغاز ساخت مستند ویژه زنان کارآفرین در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ساخت مستند ویژه زنان کارآفرین در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:  مستند ویژه زنان کارآفرین در برنامه زنان سرزمین آفتاب در شبکه ۲ پخش خواهد شد و به کارآفرینی بومی در بین بانوان استان زنجان در زمینه صنایع‌دستی ملیله‌کاری، چاروق دوزی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و... اختصاص دارد.

او گفت: به‌منظور نمایش توانمندی و نقش پررنگ زنان در ارتقاء فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، ساخت این مستند در زنجان کلید خورد.

ارجمند ادامه داد: معرفی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی به مردم و هموطنان به‌منظور آشنایی با صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور و چگونگی مراحل تولید و ساخت دست بافته‌ها مهم‌ترین هدف این مستند است و یکی از رسالت‌های سازمان میراث فرهنگی  معرفی بانوانی است که به دنبال رونق بخشیدن اشتغال و توسعه استان زنجان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این مستند در بنا‌های تاریخی گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و موزه مردان نمکی فیلمبرداری و تهیه می‌شود و در کنار تولید این مجموعه، به معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های استان زنجان پرداخته خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.