نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس:

بنای مجلس اصلاح قوانین و رفع خلاءهای قانونی است

عبدالعلی رحیمی گفت: بنای مجلس در این دوره، تمرکز بر تصویب قوانین جدید نیست بلکه بیشتر اصلاح قوانین و رفع خلاءهای قانونی مورد نظر قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعلی رحیمی در دیدار مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت: در این دوره از فعالیت مجلس، بنا بر تدوین و تصویب قوانین جدید نیست بلکه نگاه‌ها به سمت اصلاح قوانین و از بین بردن تناقض‌ها و خلاءهای احتمالی قانون است.

او با تاکید براینکه امروز همه زیرساخت‌ها با هم مرتبط است، گفت: آب قطعا مایه حیات محسوب می‌شود، اما اگر برق نباشد، آب نیست و اگر گاز نباشد، تولید برق ممکن نخواهد بود و ... بنابراین همه مسائل با هم گره خورده و وجود یکی در گرو دیگری است.

رحیمی با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در حوزه انرژی، بر لزوم افزایش توان سخت و نرم افزاری در این حوزه، تاکید کرد.

او با بیان اینکه برای رفع مشکلات و تنگناها، کمتر به قوانین جدید نیاز داریم، بر لزوم شفاف شدن قوانین و روند اجرای قوانین تاکید کرد و افزود: بعضی از قوانین در عمل امکان انجام فعالیت‌ها را محدود کرده است.

او با یادآوری اینکه مجلس به دنبال کوچک و شفاف کردن قوانین و ازبین بردن تناقضات و خلاء‌ها در این زمینه است، گفت: با اصلاح و بهبود قوانین موجود می‌توانیم روند بسیاری از امور را تسهیل کرده و دستیابی به رفاه اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی را تسریع کنیم.

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه‌ انتخابیه خود در زمینه انرژی برق، خواستار تعامل بیشتر برای یافتن راهکارهای رفع موانع و محدودیت‌ها شد.

رحیمی در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه ایجاد وزارت انرژی یکی از مباحث در دستور کار مجلس است، بر لزوم عطف توجه بیشتر به عمران و آبادانی روستاها و افزایش سطح رفاه و دسترسی به امکانات برای کشاورزان، دامداران و اهالی روستاها را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به اینکه صنعت برق، اهتمامی جدی به رفع کاستی‌ها در حوزه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری داشته است، دستاوردهای این صنعت طی سال‌های اخیر در فارس را قابل توجه دانست.

جلال زراعت‌پیشه با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع برق شیراز، رشد قابل قبولی داشته است، تداوم فعالیت‌ها در زمینه توسعه زیرساخت را نیازمند تامین منابع مالی و تزریق به موقع آنها دانست.

زراعت پیشه در این خصوص با اشاره به ضرورت همراهی مجلس برای رفع مشکلات پست ۴۰۰ کیلوولت برق شهرستان خرامه، گفت: امروز مشکل اصلی صنعت برق، تامین منابع مالی‌است

او در خصوص مشکلات تامین برق شهرک‌های صنعتی، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در این بخش برعهده دولت است، گفت: براساس قانون اعتبارات مربوط به ایجاد و توسعه زیرساختهای برقرسانی این بخش، در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

زراعت پیشه در عین حال با بیان اینکه معمولا اعتبارات تخصیص یافته به زیرساخت‌ها کمتر از حجم کار مورد تقاضا بوده است، گفت: طی سالهای گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام به احداث یک خط ۲۰ کیلوولت برای شهرک صنعتی سروستان کرد که پاسخگوی نیاز دراز مدت نبود.

او با بیان اینکه اجرای خط جدید ۲۰ کیلوولت هم راهکار طولانی مدت نیست، گفت: بهترین راهکار احداث پست و خط ۶۶ کیلوولت در این منطقه است.

زراعت پیشه همچنین بیان کرد: یک راهکار دیگر هم ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است. اگرچه برای احداث این نیروگاه‌ها نیاز به تامین گاز خواهد بود و اکنون بعضی از شهرکها در این زمینه‌ها با مشکلاتی مواجه‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، بیان کرد بهترین راهکار، احداث پست و خط ۶۶ کیلوولت برای ایجاد بستر تامین برق تا میزان ۴۰ مگاوات برای شهرک‌های صنعتی است.

زراعت پیشه با بیان اینکه بخشی از هزینه برقی کردن انشعاب‌های کشاورزی توسط وزارت نفت باید پرداخت شود، گفت: تاکنون بابت این اقدام هزینه‌ای پرداخت نشده است. حال آنکه اعتقاد داریم که یکی از راهکارهای تاثیرگذار برای تسریع در روند برقی شدن چاه‌های کشاورزی آنست که وزارت نفت اعتبار مد نظر را قبل از اجرای طرح محاسبه و پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار