هشدار سرمازدگی به کشاورزان جهرمی

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: با توجه به نزدیکی به فصل سرد و پیش‌بینی دمای زیر صفر به بهره برداران کشاورز جهرمی برای احتمال سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی جوکار با بیان اینکه به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم و برای شهرستان جهرم دمای زیر صفر پیش بینی شده است، اظهار کرد: شهرستان جهرم ۴۰ هزار هکتار سطح زراعی و باغی دارد که باید در فصل سرد سال بهره برداران پیش بینی‌های لازم را برای فصل سرما انجام دهند.

او افزود: باتوجه به پیش بینی کاهش بیش ازحد دما در فصل زمستان در جهرم، باغداران محترم با استفاده از روش‌های مناسب محافظت از نهال‌های تازه کاشته و همچنین درختان و میوه‌ها در مقابل یخبندان تدابیر لازم را انجام دهند.

جوکار ادامه داد: در این فصل زراعت کاران با توجه به کشت کلزا؛ گندم؛ جو وکشت‌های دیگر در مقابله با راه‌های پیشگیری سیل و یخ بندان و دامداران در خصوص محافظت از دام‌های خود مواظبت کنند.

او بیان کرد: با بیمه کردن مزرعه و باغ و دام در زمان مناسب در زمان به وجود آمدن خسارات‌ها میتوان بخشی از از خسارت را جبران کرد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: بیمه کردن بهره برداران باید در زمان مناسب انجام بگیرد که قبل از سیل و سرمازدگی باشد تا تسهیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی در زمان مناسب پرداخت شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار