همکاری بیش از ۵۰۰ داوطلب در طرح ناظران سلامت

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ناظران سلامت با مشارکت ۵۱۵ نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان زنجان با همکاری شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در آئین تحلیف اعضای هلال احمر گفت: از زمانی که فردی در دوره نونهالی تا بالاترین رده‌های سنی کاور هلال را به تن می‌کند، هلال احمر در خدمت آن‌ها و خادم جوانان، امدادگران و داوطلبان خواهد بود.


او افزود: همه اعضا عضو افتخاری جمعیت هلال احمر هستند و خدمت در این حوزه‌ها فرقی برای این مجموعه ندارد چرا که این اعضا دست یاری به هلال احمر داده اند تا در روز‌های سخت یاری برسانند و نیرو‌های هلال احمر نیز به کمک این اعضای افتخاری به هموطنان متاثر از حوادث کمک کنند.

طاهری ادامه داد: موجودیت هلال احمر به وجود اعضای افتخاری آن است و این اعضا سرمایه های  اجتماعی این مجموعه هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به معاونان و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: اعضای هلال احمر به لحاظ کمی و کیفی در همین روز‌های کرونایی فعالیت و تعداد اعضا را افزایش دهند چراکه با افزایش تعداد اعضا می توانیم خدمات مطلوب‌تر و رضایت بخش تری را ارائه دهیم.

طاهری با بیان اینکه اعضا به حتم یاوران جمعیت هلال احمر هستند، گفت: در حال حاضر که هموطنان در منازل خود برای مبارزه با شیوع کرونا در قرنطینه هستند اعضای هلال احمر در قالب طرح ناظران سلامت فعالیت دارند و از وضعیت سلامت افراد گزارش گیری و اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه می‌کنند.

اوبه موضوع قرنطینه و نقاهتگاه بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: ما در طرح "شهید سردار حاج قاسم سلیمانی" جزء پنج دستگاه عضو ارشد هستیم که برای کنترل بیماری کرونا فعالیت می‌کنیم و این طرح وابسته به جوانان و داطلبان هلال احمر می‌باشد.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه حوزه جوانان و داوطلبان فرقی با هم ندارد، گفت: همه معاونان به شکل هم افزا در حال فعالیت هستند که نیاز است همکاری و تعامل اعضا نیز بیشتر شود هلال احمر به وجود همه اعضای خود افتخار می‌کند، چون که این اعضا بال‌های پروازی هستند.
 
طاهری ادامه داد: طرح "ناظران سلامت" با مشارکت ۵۱۵ نفر از اعضای جوانان هلال احمر استان زنجان با همکاری شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.

جمشیدی معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه آیین تحلیف اعضای جوانان به حوزه امداد و نجات گفت: ورود اعضای حوزه جوانان هلال احمر به حوزه امداد و نجات به معنی قطع همکاری با حوزه جوانان نیست چرا که این حوزه از همکاری و کمک‌های آن‌ها استقبال می‌کند.

او افزود: اعضای جوانان در طرح‌های مختلف حضور و همکاری مستمری در خدمات بشردوستانه از جمله غربالگری و تب سنجی، نذر سلامت، با خادمان حسینی و آمران سلامت خوش درخشیدند و اهمیت ماسک زدن را نهادینه کرده  و شهروندان را دعوت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در نتیجه تلاش این اعضا طی هفته‌های اخیر آمار مبتلایان و فوتی‌ها ناشی از کرونا کاهش یافته است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار و ۴۸۷ نفر ساعت از جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت کرده اند و تاکنون ۶ هزار و ۲۶۸ از بهره وران ناظران سلامت بوده اند.

جمشیدی ادامه داد: ۲۸۱ تیم در این طرح فعالیت دارند که تاکنون چهار هزار و ۷۸۵ مورد از اماکنی که بهداشت و درمان هماهنگی کرده و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته اند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: اعضایی که عضو حوزه جوانان هلال احمر می‌شوند بعداز سپری کردن دوره و آموزش‌های لازم کسانی که تمایل دارند در حوزه امداد و نجات فعالیت کنند وارد این حوزه می‌شوند.

جمشیدی افزود: برنامه تحلیف به گونه‌ای نیست اعضایی که عضو حوزه جوانان بودند با ورود به حوزه امداد و نجات قطع همکاری کنند چرا که با اولویت برنامه‌های امداد و نجات در اوقات فراغت می‌توانند در حوزه جوانان نیز فعالیت کنند.

آقاجانلو معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ابتدا در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و سپس پرچم سفید هلال احمر با هدفی مشترک فعالیت داریم.

او ادامه داد: اعضای هلال احمر در حوزه جوانان تاکنون فعالیت چشمگیری داشته اند و آمادگی خود را اعلام کرده اند که در فعالیت‌های امداد و نجات نیز فعالیت کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه امید داریم هیچ وقت حادثه‌ای اتفاق نیفتد، یادآوری کرد: فعالیت در حوزه جوانان و امداد و نجات تفاوت چندانی با هم ندارن فقط شکل کار متفاوت می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه سازمان جوانان و سازمان امداد و نجات جدا از هم نیست، گفت: امیدواریم توانیم با کمک اعضای جدید در حوزه امداد و نجات و با یاری هم در حوادث و بیماری هموطنانی که نیازمند کمک هستند، دستگیر آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.